Průzkum: Sociální sítě zatím většině firem peníze nepřinášejí

Většina marketingových profesionálů tvrdí, že sociální sítě jsou pro jejich byznys „bezcenné“. Alespoň podle výsledků průzkumu americké internetové agentury R2integrated.

Ačkoli jen malá část marketérů považuje sociální média za „přeceňovaný nesmysl“, většina jich potvrdila, že zatím nezaznamenala žádný nárůst příjmů či jiný přínos plynoucí z jejich aktivit v sociálních sítích.

Konkrétně tímto způsobem odpovědělo 65 % respondentů, zatímco 35 % dotazovaných tvrdí, že se jim díky sociálním sítím daří vydělávat více peněz.

Zajímavým zjištěním je pak skutečnost, že mezi společnostmi úspěšně využívajícími komunitních služeb je oproti těm „neúspěšným“ dvakrát více firem s nastavenou formální strategií pro komunikaci v sociálních sítích. Zdá se tedy, že cesta k úspěchu vede přes promyšlený způsob využití tohoto média.

Vzhledem k tomu, že pouze polovina z oslovených společností již implementovala do své marketingové strategie sociální sítě, druhá polovina byla dotazována na důvody pro jejich dosavadní nevyužívání.

Nejvýznamnější překážkou (uvedlo ji 35 % respondentů) na cestě k zahrnutí sociálních sítí do firemní komunikace byl nedostatek dat pro vyhodnocování návratnosti investic do těchto aktivit.

Dalšími významnými důvody jsou nepochopení ze strany vedení podniku (23 %) a nepřítomnost cílové skupiny v sociálních sítích (21 %).


Zdroj: emarketer.com



26. Duben 2010

Štítky:  , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT