Průzkum: SMS už nejsou jen zábavou dětí

Ačkoli zažitý stereotyp teenagera s palcem na mobilním telefonu a jeho staršího rodiče, pro nějž je mobil jen telefonní sluchátko bez drátu, není úplně odtržený od reality, podíl lidí ve věku nad 45 let s kladným vztahem k mobilním technologiím - a zejména textovým zprávám - roste.

Podle průzkumu provedeného v Evropě a Severní Americe společností Tekelec 60 % lidí starších 45 let používá mobil stejně tak k psaní SMS jako k telefonování.

Více než 80 % respondentů všech věkových kategorií pak uvedlo, že prostřednictvím textových zpráv se dočkají odpovědi rychleji, než při využití e-mailu nebo hlasové zprávy.

Textové zprávy dohnaly (možná trochu překvapivě) e-mail také v rámci kanálů preferovaných při mezinárodní komunikaci: 33 % lidí upřednostňuje výměnu informací e-mailem, 32 % respondentů dává přednost SMS.

Za „převážně textující“ (tedy využívající SMS více než volání) se v průzkumu označilo 40 % žen a 30 % mužů. Rozdíl mezi pohlavími se projevil také v otázce účasti na SMS hlasování v televizních anketách a soutěžích. Zatímco mezi ženami jich čtvrtina uvedla, že se do SMS hlasování zapojují, mezi muži šlo pouze o 14 % dotazovaných.

Zajímavostí je také skutečnost, že největší podíl lidí využívajících možnosti SMS zpravodajství (18 %) je ve věkové skupině 35 – 44 let.


Zdroj: mediapost.com



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT