Průzkum: Proč se zákazníci přátelí se značkami na sociálních sítích?

Marketéři zpravidla chtějí získat pro svou značku přátele a následovatele v sociálních sítích s cílem být více vidět a posílit vztah zákazníků ke značce. Co ale očekávají od takového „přátelství“ zákazníci?

Jak ukázal prosincový průzkum americké společnosti MarketingSherpa, nejdůležitější motivací uživatelů sociálních sítí pro navazování přátelství se značkami a společnostmi, stávání se jejich fanouškem na Facebooku a následování jejich účtů na Twitteru byla možnost sledovat aktuální akce a slevové nabídky.

Jako důvod pro spřátelení se s firemními profily uvedlo zjišťování informací o slevách a akčních nabídkách 64 % respondentů.

Zajímavé je, že mezi uživateli s více než 500 kontakty v rámci jedné sociální sítě (průzkum je označuje jako „max connectors“) se tento motiv umístil až na třetím místě se 46 %.

První místo v této skupině obsadilo (s 61 procenty) zjišťování informací o nových produktech a službách. V celkovém vyhodnocení se zájem o novinky v nabídce dané značky umístil na druhé pozici s 62 %.

Dalšími dvěma důvody pro navázání vztahu s firmou na sociální síti byly blíže nespecifikovaná zábava, kterou uvedlo jako faktor mající vliv na rozhodování o přátelství se značkou 35 % respondentů, a také snaha poznat podnikovou kulturu, společenskou zodpovědnost firmy apod., což posloužilo jako motivace pro 30 % dotazovaných.

Právě tento poslední důvod se ale umístil na druhém místě ve skupině „max connectors“, kde jej uvedlo 48 % uživatelů.


Zdroj: emarketer.com



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT