Průzkum: Nejlepší míry ROI dosahuje podle marketérů CRM, nejhorší je reklama

Podle průzkumu britské společnosti Chartered Institute of Marketing považuje čtvrtina marketérů off-line reklamu za investici s nejnižší mírou návratnosti. Oproti tomu CRM aktivity jsou podle respondentů nejefektivnější v poměru výnos/investice.

CRM označilo v dubnovém průzkumu jako nejlepší investici z hlediska návratnosti 24 % z celkového počtu 1 223 dotazovaných profesionálů z oboru marketingu. Na druhé pozici se umístily PR aktivity.

V době maximálních úspor jsou marketéři tlačeni ke zvyšování návratnosti kampaní a je pochopitelné, že roste zájem o analytické schopnosti CRM systémů.

CRM si vedlo dobře zejména mezi společnostmi poskytujícími finanční služby (31 %) a firmami působícími v oblasti IT a telekomunikací (30 %), kde má dlouhou tradici využívání.

Naopak na druhém konci se kromě nejméně efektivní off-line reklamy umístil také předposlední sponzoring.


Zdroj: marketingdirec­tmag.co.uk



12. Srpen 2009

Štítky:  , , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT