Průzkum: Nejlepší míry ROI dosahuje podle marketérů CRM, nejhorší je reklama
Podle průzkumu britské společnosti Chartered Institute of Marketing považuje čtvrtina marketérů off-line reklamu za investici s nejnižší mírou návratnosti. Oproti tomu CRM aktivity jsou podle respondentů nejefektivnější v poměru výnos/investice.
CRM označilo v dubnovém průzkumu jako nejlepší investici z hlediska návratnosti 24 % z celkového počtu 1 223 dotazovaných profesionálů z oboru marketingu. Na druhé pozici se umístily PR aktivity.
V době maximálních úspor jsou marketéři tlačeni ke zvyšování návratnosti kampaní a je pochopitelné, že roste zájem o analytické schopnosti CRM systémů.
CRM si vedlo dobře zejména mezi společnostmi poskytujícími finanční služby (31 %) a firmami působícími v oblasti IT a telekomunikací (30 %), kde má dlouhou tradici využívání.
Naopak na druhém konci se kromě nejméně efektivní off-line reklamy umístil také předposlední sponzoring.
Zdroj: marketingdirectmag.co.uk
- iDirekt.cz
12. Srpen 2009
Štítky: CRM, Data marketing, Efektivita, Průzkum / Studie