Průzkum: Bezplatné zasílání zboží zvyšuje pravděpodobnost prodeje

Podle průzkumu americké společnosti Performics drtivá většina spotřebitelů preferuje nákup v takovém e-shopu, který nabízí bezplatné zaslání zboží.

Téměř polovina respondentů průzkumu (45 %) odpověděla, že nejvýhodnější nabídky nacházejí on-line.

Oproti tomu 34 % dotazovaných má pocit, že nejvýhodnější nabídky na ně čekají v kamenných obchodech.

Mezi faktory, které zvyšují pravděpodobnost, že zákazník nakoupí v konkrétním e-shopu, patří v první řadě bezplatné zasílání zakoupeného zboží. Tento faktor hraje roli při rozhodování o volbě prodejce u 85 % kupujících.

Na druhém místě se umístila možnost bezplatného zaslání zboží zpět prodejci, kterou vítá 75 % zákazníků a na třetí pozici mezi faktory ovlivňujícími volbu e-shopu skončilo nabízení zvýhodněných akcí a slev na homepage obchodu, což je významný motivátor pro 66 % spotřebitelů.

Naopak mezi méně důležitými funkcemi, jimiž mohou e-shopy disponovat, skončilo bezplatné dárkové balení zboží (24 %) a možnost live chatu s prodejcem (18 %).

Průzkum nesledoval význam ceny zboží v jednotlivých obchodech na rozhodování zákazníků, ale pouze vlastnosti a funkce samotného e-shopu.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT