Prostopujte se Japonskem přes displej mobilu v kampani Hondy

Jak využít moderních technologií v marketingu nám stále znovu ukazují agentury v Asii. Mobilní kampaň Hondy v Japosku je dalším příkladem povedeného využití interaktivního digital marketingu.

Ke-tai Traveler „K-TRA“


Zadání

Výrobci automobilů v Japonsku se potýkají s klesajícím zájmem mladých lidí o nákup nového auta. Honda se rozhodla proti tomuto trendu bojovat.


Řešení

Agentura Dentsu vymyslela komunitní hru pro mobilní telefony nazvanou K-TRA („Ke-tai Traveller“ – „Mobilní cestovatel“).

Cílem bylo jednak vybudovat v mladých lidech vztah ke značce Honda a jednak jim ukázat, že přesouvání se z místa na místo (tedy hlavní funkce automobilu) je zábava.

S pomocí této hry se mobilní telefon uživatele „proměnil v automobil“. Úkolem každého hráče bylo vytvořit si „movatara“ (své mobilní alter ego) a „stopovat okolo projíždějící auta“ ostatních uživatelů.

To fungovalo tak, že hra po spuštění detekovala polohu telefonu prostřednictvím základnových stanic (BTS) v dosahu a přes internet vyhodnotila polohu ostatních hráčů. Pokud byl nějaký v dosahu, bylo možné si jej stopnout, movatar pak nastoupil do stopnutého auta a cestoval tam, kam se fyzicky přesouval majitel mobilu.

Uživatel měl nad svým movatarem stále kontrolu, takže mohl kdykoli stopnout jiné auto v dosahu a pokračovat v cestě. Během té sbíral různé suvenýry a samotný uživatel mohl chatovat s majitelem auta (tedy mobilního telefonu), v němž se jeho movatar právě vezl.

Movatar si také psal zápisky o svých cestách a čas od času posílal svému majiteli e-maily o svých aktivitách.


Výsledek

Během prvních dvou měsíců se do hry zapojilo přes 20 000 hráčů a stránky http://k-tra.jp vygenerovaly na 6 milionů page views. Kampaní se zabývalo mnoho blogů a diskusí.

Navíc tato hra mladým Japoncům ukázala, že cestování autem může být opravdu zábavné a vše bylo spojeno se značkou Honda, která se tak dostala do širokého povědomí mladých lidí.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT