Proč jsou sociální média tak důležitá?

Sociální média posilují svoji pozici na celém světě. Mění marketing, mění budování vztahů se zákazníky, mění způsob řízení reputace firem, mění to, jak firmy řídíme. Nepředstavují jen nový marketingový kanál, ale také od základů mění chování zákazníků a jejich nákupní rozhodování.

Informační štít

Každý z nás má svůj osobní informační štít, který vytvářejí naši přátelé, rodina a sociální vazby. Tento štít filtruje irelevantní obsah a umožňuje nám zvládat nesčetné sociální vztahy, do kterých vstupujeme každý den.

Skrze štít se dá dostat pouze třemi způsoby:

• Vytvořit co nejrelevantnější obsah a spojit ho se zákazníky prostřednictvím reklamy, získaného prostoru v médiích a vlastních obsahových kanálů.

• Zajistit, aby byl obsah dostupný ve vyhledávačích – tam, kam všichni vyrážíme na své každodenní »mise«.

• Získat si pozornost a vychovávat advokáty značky prostřednictvím sociálních sítí (např. sítě blízkých přátel a rodiny).

Relevantní obsah

Vytvářet relevantní obsah je těžké. Spotřebitelé jsou vybíraví a mají různé zájmy. Klíčem je tedy poznat své zákazníky, segmentovat je a vytvořit obsah pro každý segment. Když zjistíte, co funguje, je důležité udržovat obsah aktuální – stále vytvářet nový.

Být vždy na příjmu

Už nebereme marketingové kampaně jako samostatné jednotky, které spustíme, dokončíme a dále se o ně nestaráme. Sociální média vyžadují neustálý monitoring, měření a optimalizování, pokud chcete vědět, že se váš obsah dostává k cílové skupině a že na něj cílová skupina reaguje.

Náš postup

Abyste byli vždy na příjmu, držte se následujících pěti kroků:

Naslouchat – naslouchejte, co lidé říkají a hledají. Pomůže vám to určit strategický insight a nastavovat kritéria hodnocení.

Plánovat a Aktivovat – vytvářejte pro uživatele zážitky založené na 3 klíčových komponentech – aAktivace obsahu, práce s influencery a správa komunit. Zážitek v sociálních sítích je kreativní nápad dovedený k plnohodnotnému zážitku, jenž si získá pozornost lidí, podnítí je k pozitivnímu sdílení značky a ke konkrétní akci (například nákupní).

Zesilovat zásah – zvyšte účinek vašeho obsahu placenou inzercí, umísťováním obsahu na více míst a jeho provázáním napříč různými digitálními médii – to vše zvětšuje zásah.

Rozvíjet – měřte výkon a optimalizujte vaši komunikaci.

Naše práce:

BP

V únoru 2010 se BP spojily s Americkou olympijskou komisí (USOC) a začaly podporovat olympijský tým USA. Po ropné havárii v Mexickém zálivu se cíl této spolupráce zaměřil především na znovuzískání důvěry. V digitálních médiích, vyhledávačích a sociálních médiích pomocí placeného partnerství podporujeme šíření exkluzivního obsahu s atlety sponzorovanými BP, který se primárně zobrazuje na speciální Facebook stránce. Bylo vytvořeno přes 100 videí, aby vznikl dostatečný objem obsahu, který zaujme široké spektrum cílových skupin.

Stránka na Facebooku zaujala pře 43 000 fanoušků během tří měsíců. V prvních dvou týdnech kampaň zaznamenala 1609 interakcí s videi, na Facebooku a Twitteru zasáhla více než 700 500 lidí a vygenerovala téměř 50 000 zmínek.

Odkazy Případová studie: https://social.ogilvy.com/…ses/10700-2/

Webové stránky: http://bpusathletes.com/

Facebook stránka: https://www.facebook.com/BPTeamUSA

YouTube: http://www.youtube.com/user/BPTeamUSA?…

Ford

Odhalení Fordu Explorer je krásným příkladem plně integrovaného přístupu. Spotřebitelé se čím dál více obracejí na své kontakty se žádostí o doporučení při koupi nového auta – obzvláště prostřednictvím digitálních a sociálních médií.

Už se nespoléhají jen na motoristické časopisy a klasickou reklamu. Potřebovali jsme zasáhnout zákazníky přímo a zapojit je do hodnocení nové verze Fordu Explorer. Chtěli jsme, aby nám pomohli vyprávět příběh. A tak jsme znovu představili neoblíbenější SUV Ameriky přímo spotřebitelům prostřednictvím prvního odhalení automobilu na Facebooku.

Použili jsme sociální média, abychom zdůraznili emocionální příběh obnovení výroby Exploreru. To vše díky exkluzivnímu obsahu, který fanouškům umožnil vědět vše jako první a podporoval jejich zapojení a sdílení. Strategie musela být aplikována ve třech fázích a využila populární sociální sítě (např. YouTube, Twitter, Flickr), které se sbíhaly k jedné centrální stránce na Facebooku, kde bylo možné ke všemu dát »líbí se mi«. Spustil se tak buzz, který zasáhl newsfeedy našich fanoušků a jejich přátel.

Fanoušci se těšili zvláštnímu zacházení, dostávali exkluzivní kradmé fotografie a videa, měli kontakt na ředitelství a celebritu Mikea Rowea a nakonec spatřili auto jako první…

3500 vozidel bylo objednáno 5 měsíců před tím, než byl Explorer k mání. 3× větší podíl na nárůstu prodeje, než dosáhla reklama během Super Bowlu.

Článek o uvedení na trh na Mashable – http://mashable.com/…book-reveal/

Příležitosti v České republice

Jak ukazují případové studie, sociální média jsou klíčovou částí marketingové strategie našich klientů v USA a my jim pomáháme posouvat se dál každý den. Když jsem byl v Praze, bylo mi řečeno, že zde v sociálních médiích není žádný opravdový leader. Žádná velká společnost nezvolila sociální média hlavním kanálem své marketingové nebo obchodní strategie tak, aby byla přínosem pro spotřebitele i marketéry. ¨ Ale protože sociální média v České republice dospívají, zdá se, že je tu jedinečná příležitost stát se tímto leaderem a způsobit průlom v prostředí sociálních médií. Očekávám, že se v České republice objeví společnost, která tento prostor naplní a bude v něm vyčnívat. Jedinou otázkou je, která společnost to bude.

Mac Cullen, stratég pro sociální média ve washingtonské pobočce Ogilvy. Pasáže článku byly převzaty z prezentace Maca Cullena z 24. 7. 2012 v Praze. Obsah prezentace byl vytvořen ve spolupráci s Ogilvy US.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT