Přistávající slon ve vtipné kampani proti dovozu exotických zvířat

Kampaně organizací zabývajících se ochranou životního prostředí jsou většinou plné tragických záběrů a výhružných hesel. Ne tak kampaň organizace International Fund of Animal Welfare, která použila naopak velmi vtipnou formu, jak upozornit na problém importu exotických zvířat do zemí, kde se ve volné přírodě nevyskytují.

Planespotter


Zadání

Organizace International Fund of Animal Welfare (IFAW) chtěla poukázat na skutečnost, že celníci na letištích každý rok zabavují tisíce živočichů dovezených z exotických zemí a upozornit turisty na nesprávnost takového počínaní.


Řešení

Ve spolupráci s agenturou Springer & Jacoby Werbeagentur byly na letišti v německém Hamburgu nainstalovány speciální dalekohledy na mince. Na první pohled se od těch klasických téměř nelišily, až na samolepku s textem: „Přistávající Jumbo za 50 centů.“

Zatímco běžné dalekohledy po vhození půl eurové mince umožňují sledování přistávajících letadel, tyto upravené mají namísto zvětšovacích čoček displej. V prvních sekundách jsou přehrávány záběry přistávajícího Boeingu 747 (přezdívaného Jumbo Jet), poté se však záběr přesune na tmavý bod na obloze, z nějž se po pár okamžicích vyklube přistávající slon (původně bylo Jumbo jméno známého slona).

Divák sleduje slona až do hladkého přistání na dráze – ve chvíli, kdy slon „dosedne“ na ranvej, objeví se titulky: „Kdyby chtěli přijít, přišli by. Zvířata nejsou suvenýry.“ Video je zakončeno logem IFAW.

Prohlédněte si video s přistávajícím slonem:



Výsledek

Kromě toho, že se tímto způsobem tisíce turistů dozvídají o nesprávnosti dovozu exotických zvířat jako suvenýrů, každých vhozených 50 centů slouží jako příspěvek pro další fungování organizace.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT