Převedením členů vašeho věrnostního programu do aplikace mobile-pocket získáváte nové médium pro komunikaci se zákazníky.

Smart Marketing Solutions, která vlastní licenci mobile-pocketu pro český trh, zahájila v průběhu podzimu řadu pilotních projektů, na kterých si klienti vyzkouší, jak aplikace funguje. Tomáš Dufek přibližuje, jak spolupráce s klienty probíhá a co aplikace firmám, které mají věrnostní program, může přinést.

Direkt: Co nabídnete např. klientovi, kterým je maloobchodní řetězec?

Tomáš Dufek: Nejdříve zjistíme, co se u značky děje a jaké má cíle. Klienti například mají zákazníky z věrnostního klubu na kartách, ale jen třetina z nich je aktivních. To zjistíme od klienta a pak s ním jednáme o několika možnostech spolupráce. Aplikace mobile-pocket je jeden z mediatypů klientova mediamixu a ten jsme potom schopni obohatit o další výhody.

Direkt: Aby mohl být mobile-pocket součástí mediamixu, musí se zákazníci zapojit. Co pro to musí klient udělat, když s vámi začne spolupracovat?

Tomáš Dufek: Během prvního týdne připravíme pilotní fázi, od klienta to vyžaduje, aby vyčlenil jednu kontaktní osobu. Pak se zákazníkům rozešle informace, že jsou v mobile-pocketu. Jedinou investicí je tedy čas. Informaci může zaslat e-mailem nebo má možnost si koupit od operátorů mobile marketingovou kampaň, která bude zacílena jen na chytré telefony. Analytika v mobile marketingu umí označit telefonní čísla chytrých telefonů. Takže má-li klient v databázi například sto tisíc telefonních kontaktů, osloví operátory a požádá o zacílení pouze na chytré telefony.

Direkt: Jak spolupráce probíhá u konkrétních klientů?

Tomáš Dufek: Nejčastěji se využívají e-maily a informace na prodejním místě. My dodáváme samolepky a komunikaci mobile-pocket ve spojení s daným brandem. Komunikaci na jejich databázi si klient zajišťuje sám. Počáteční investice se tedy pohybují v tisícikorunách. Když klient aplikaci pochopí, zjistí, že má vlastní dokonalou mobilní službu, která je ve výsledku nejefektivnějším prostředkem, jak například monetizovat mobilní marketing.

Direkt: Jaké procento zákazníků může klient z databáze karet dostat do mobile-pocketu?

Tomáš Dufek: Když postupuje správně, měl by do mobile-pocketu dostat minimálně 30 % kontaktů z plastových karet. Pokud jde o čas, mělo by na to stačit dvanáct měsíců. Brand se rozhoduje, jestli pošle jedno avizo a po dvou měsících otestuje, jestli ho už klienti mají v mobilu. Každá firma si během té doby najde to své a vytipuje segmenty, se kterými je nejlepší komunikace. Je jasné, že každá firma k tomu bude přistupovat jinak, ale každý to bude nakonec dělat dobře, protože ve výsledku bude komunikovat s kapsou zákazníka. Nezáleží na tom, o jaký brand jde, ale spíš jde o to, jak je postaveno sdělení a co chce se zákazníky sdílet.

Direkt: Jaké potřebujete dosáhnout výsledky, abyste po pilotní části mohli pokračovat?

Tomáš Dufek: To má každá značka nastaveno jinak, my chceme projekt „dotovat“ nejvýš tři měsíce. Dohodneme se s klientem na tom, co by mu měl přinést, kolik chce stáhnout karet, pak se schválí koncept a následují tři měsíce sledování. Pak se vyhodnocuje tento mediatyp a porovnává se s jinými. Ze zahraničních zkušeností víme, že response konverze na nákup je minimálně desetkrát vyšší než u standardního typu médií tohoto formátu. V mobile-pocketu je čtenost v desítkách procent, a pokud se pak podaří udělat inteligentní kampaň, konverze je přes deset procent.

Direkt: Jak vypadá další spolupráce po ukončení pilotní fáze?

Tomáš Dufek: Po pilotní části je podepsána licenční smlouva a brand už využívá mobile-pocket jako svůj komunikační nástroj, který postupně nahrazuje e-maily. Klient má u nás jednu kontaktní osobu a má standardní licenční smlouvu, která je nastavena podle toho, kolik si firma může dovolit investovat do retenčního nebo akvizičního nákupu.

Direkt: Kolik se za službu platí?

Tomáš Dufek: Za jednu kartu si necháváme 4 Kč měsíčně, a když je projekt úspěšný, jsme schopni se dohodnout na revenue share modelu, protože od první komunikace po nákup vidíme, jak se člověk chová. To má každý brand nastavené jinak, protože značky mají každá jinak nastavené marže.

Direkt: Jak pokračují jednání o mobile-pocketu u nás?

Tomáš Dufek: Za posledních sedm týdnů proběhlo sedmdesát čtyři jednání. Se všemi oslovenými jsme začali rozpracovávat to, jak by firma mohla mobile-pocket používat. Všechny aplikace zajímá, často řešíme například otázku obav z množství práce, ale to řeší argument, že vše řeší aplikace a vše je automatizované.

Direkt: Pro jaké brandy je mobile-pocket nejhodnější?

Tomáš Dufek: Ve Velké Británii, v Rakousku a Německu, kde je mobile-pocket nejpoužívanější, se pohybujeme především v retailu zaměřeném na oblečení a jídlo, pak následuje zábava – kina a sportovní aktivity. Fanoušek sportu nebo divák má k dispozici multimediální prostředí, kde mu lze např. u sportu pouštět nejzajímavější momenty z minulých utkání, u filmu jsou to trailery. Je to přímý kontakt s klientem.

Direkt: Jak probíhá vytváření obsahu a nabídek do aplikace mobile-pocket?

Tomáš Dufek: Do formuláře se zadává titulek, perex a vkládá foto. Je to jednodušší než administrace standardního webu. Klient si tuto činnost zajišťuje buď sám nebo pověří mediální agenturu.

Direkt: Kolik pilotních projektů rozjíždíte?

Tomáš Dufek: Aktuálně před vánocemi jde asi o čtyřicet projektů, patnáct už je spuštěno. Nejde ale jen o předvánoční prodej a slevy. Například lyžařská střediska budou moci přes systém sdělovat zprávy o sněhu, slevy apod. Komunikace by měla být podobná kamarádskému popovídání se značkami.

Direkt: Jak ovlivní mobile-pocket papírovou komunikaci?

Tomáš Dufek: Papír bude mít proti online ve standardních oborech stále 60 až 80% čerpání, ale firma bude během příštích pěti let tisknout o to méně papíru, o kolik více lidí bude užívat mobile-pocket, jeho používání tedy znamená úsporu na produkci printu.

Direkt: Co mobile-pocket a e-shopy?

Tomáš Dufek: E-shopy budou používat mobilpocket čistě jako mediatyp tak, že si do něj vtáhnou jen pár nabídek a prolinkují je přímo do e-shopu. Zákazník pak rovnou nakupuje. Vhodná situace pro využití mobile-pocketu e-schopy nastane, až bude mít zákazník v mobilu deset a více e-shopů a bude vše potřebovat zjednodušit.

Jakub Oth, David Daniel


Na téma Mobile-pocketu vystoupí Tomáš Dufek 26. 1. 2015 na konferenci Technologie pro direct marketing. Jak je aplikace využívána v zahraničí, sdělí účastníkům konference Alexander Diethard, Head of Operations, the brain behind GmbH.




15. Prosinec 2014

Štítky:  , , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT