Vítězové Internet Effectiveness Awards 2009

Přinášíme vám přehled všech oceněných prací v letošním ročníku soutěže Internet Effectiveness Awards. Kategorie Spotřební zboží a služby a kategorie Ocenění za inovace mají dva rovnocenné vítěze.

Grand Prix 2009




PaySec je nezávislý platební nástroj vytvořený ČSOB, pro jeho užívání však není nutné být klientem nějaké konkrétní banky a je to tak první nezávislý platební internetový nástroj na českém trhu.

Cílem bylo během první fáze kampaně získat minimálně 10 000 uživatelů PaySec a maximálního rozšíření nástroje mezi internetové obchodníky. Sekundárním cílem bylo vybudování značky PaySec.

Vzhledem k velmi omezenému rozpočtu byla celá kampaň primárně postavena na alternativních online médiích, velkém množství přesně cílených formátů a specifickém PR, díky kterým byly představeny jeho výhody mezi uživatele (segmentovaná display reklama, specifické sestavy klíčových slov či vlastní profil v největších sociálních sítích jako např. Facebook). Žádná jiná propagace mimo internet neproběhla.

Současně byla navázána strategická partnerství s předními e-shopy i ziskovými či neziskovými organizacemi, které využívají on-line platby za účelem nakupování, dárcovství či jiných finančních transakcí.

PaySec získal během prvních měsíců kampaně 15 000 registrovaných uživatelů a přes sto strategických partnerství, což z něho v současnosti udělalo nejrozšířenější platební nástroj daného typu na českém internetu.

Počet aktivních registrovaných uživatelů (neaktivní nejsou počítány)činil po třech měsících kampaně 15 000, přičemž cílem bylo během první fáze kampaně získat alespoň 10 000 uživatelů. Aktivně zapojených partnerů v systému pak na konci roku 2008 bylo 148.




Kategorie: Charita a nadace




Jedná se o projekt neziskové organizace Člověk v tísni, který si klade za cíl pomoci nejchudším zemím třetího světa a řešit konkrétní způsoby pomoci. Cílem není poslat humanitární pomoc místním organizacím, ale postarat se o to, aby pomoc byla použita na skutečný projekt, který lidem pomůže v oblasti školství, zdravotnictví, pomůže vyřešit problémy s vodou či s obživou.

K tomuto projektu společnost Flier vytvořila www stránky, jejichž cílem bylo široké veřejnosti představit, jak a kde organizace Člověk v tísni pomáhá. Představit konkrétní projekty pomoci a na názorných příkladech finančních darů a jejich použití demonstrovat, co vše se za ně dá pořídit. Na stránkách jsou prezentovány skutečné příběhy lidí z nejchudších zemí k dokreslení a vysvětlení jejich tísnivé situace, včetně popisu konkrétní pomoci organizace Člověk v tísni.

Pokud se lidé rozhodnou pomoci, mohou rovnou na webu vyplnit jednoduchou přihlášku a stát se dárcem. Po vyplnění online přihlášky jim organizace zašle členskou kartu Skutečného dárce sbírky.

Dle údajů organizace Člověk v tísni, která je s celým internetovým řešením projektu velmi spokojená, se přes internetový formulář přihlásilo (od 25. června do konce roku 2008) 600 dárců, kteří průměrně přispívají 250 Kč měsíčně, což je 150 000 Kč měsíčně a ročně přínos od dárců z internetu činí 1,8 mil Kč.

Celkově se zatím organizaci Člověk v tísni podařilo pro tento projekt získat 1 600 dárců. Z toho dalších tisíc dárců získali oslovením dárců na ulici, ti v průměru posílají 160 Kč měsíčně, což je ročně 1 920 000 Kč.

Přes www stránky tedy organizace Člověk v tísni získala skoro celou polovinu celkových finančních prostředků na projekt Skutečná pomoc.




Kategorie: Státní správa a samospráva




Internetová microsite www.nemyslis-zaplatis.cz je součástí kampaně Ministerstva dopravy ČR na snížení nehodovosti. Účelem webu je v jednoduché, přehledné a interaktivní formě informovat o důsledcích dopravních nehod, varovat a motivovat k větší pasivní i aktivní bezpečnosti na silnicích.

Stránka dosáhla vysoké návštěvnosti (560 000 unikátních návštěvníků, 1 500 000 page views) a vysokého průměru stráveného času na stránce (3 minuty 45 vteřin).




Kategorie: Spotřební zboží a služby




Sony Tvůj úsměv je marketingový projekt, který měl za cíl zábavnou formou a nenásilně seznámit návštěvníky s novu funkcí fotoaparátů Sony – „Smile shutter“, která automatickou detekcí obličejů/úsměvů dokáže zaostřit na tvář a přesně v okamžiku úsměvu automaticky vyfotit skvělou fotku. Uživatelé těchto fotoaparátů už nikdy nepropásnou tu pravou chvíli.

Kromě stylové microsite byla hlavní částí projektu fotografická soutěž, ve které návštěvníci nahrávali na web co nejlepší fotografie obsahující rozesmáté lidi.

Jedinečných uživatelů: 98 500

Počet návštěv: 135 000 (plán 50 000)

Uživateli vložené a schválené fotografie: 6 000 (plán 2 500)

Prokliky na produktové stránky Sony: 4 000

Získání e-mailové databáze: 3 500 lidí





Nový informační portál skupiny Ticketpro s katalogem kulturních, společenských a sportovních akcí je zároveň hlavním prodejním nástrojem vstupenek. Bezchybný provoz portálu a snadná orientace na něm jsou klíčovými faktory zaručujícími úspěšné obchodní fungování společnosti Ticketpro.

Portál má přehlednou strukturu, intuitivní ovládání a architektura systému byla navržena tak, aby byla schopna obsloužit všechny uživatele i v době maximálního zatížení při prodeji vstupenek na mimořádné akce hvězd světového showbusinessu.

Příklad úspěšného a stabilního fungování portálu:

Během jediného dne bylo prodáno 70 000 vstupenek na koncert Madonny (Sticky and Sweet Tour), 90 % vstupenek bylo prodáno jako E-Ticket. Celkový počet přístupů za tento jediný den bylo 4 798 651, přičemž ve špičce tvořilo maximální hodinovou zátěž 991 510 přístupů. To vše bez výpadků, se 100% spolehlivostí.

Kromě toho se za první 3 měsíce provozu vrátilo již 30 % vložených nákladů.




Kategorie: Bankovnictví a finance






Kategorie: Telekomunikace




Komunikační portál sms.sluzba.cz poskytuje 10 služeb, které zefektivňují komunikaci se zákazníky a obchodními partnery, přinášejí úspory a nové možnosti v několika oblastech a umožňují realizovat projekty, které byly dříve jen snem marketingových oddělení většiny firem.

Služby portálu:

– Pay SMS lite – Služba umožňuje prodej zboží a platbu SMSkou. Lze zpoplatnit DVD, CD, knihy, časopisy e-knihy, připojení na WiFi a další služby nebo zboží.

– Premium SMS Action – Služba umožňuje zpoplatnění mobilního a internetového obsahu. Lze zpoplatnit libovolné služby, dokumenty, vzory smluv, přístup na web, hry a další…

– SMS Action – Služba umožňuje generovat SMS vstupenky, SMS jízdenky. Dále je možno zajistit pro zákazníky rezervace míst v restauracích, blokace v půjčovnách, ovládání domácích spotřebičů SMSkou…

– SMS Push – Služba umožňuje zasílat zákazníkům do mobilních telefonů firemní vizitky, firemní prezentace, ceníky, last minute zájezdy a další informace.

– SMS Gate – Služba umožňuje zasílat zákazníkům SMS potvrzující nákup, registraci, rezervaci, případně informace o slevách, o přesných termínech dodání zboží…

– SMS Groups – Služba umožňuje odesílat registrovaným zákazníkům akční nabídky, uchazečům o práci lze zasílat nové nabídky pracovních příležitostí…

– SMS Content – Služba dokáže zasílat mobilní aplikace, videa a další obsah do mobilních telefonů.

– SMS Monitoring – Služba hlídá důležité systémy a v případě problému ihned informuje zodpovědné osoby.

– SMS Games – Služba umožňuje uspořádat libovolnou marketingovou kampaň, SMS soutěž, nebo věrnostní klub pro zákazníky…

– SMS Package – Služba umožňuje odesílat mobilní zpravodajství do mobilních telefonů registrovaných uživatelů.

Celkové měsíční tržby se zvedly od května 2008 z 0 na 250 000 Kč měsíčně, celkový počet registrovaných uživatelů byl začátkem letošního roku 3 800 firem i jednotlivců. Každý den nyní přibývá až dvacet nových registrovaných uživatelů.




Kategorie: Zábava






Kategorie: Cestovní ruch




České aerolinie představily značku Click4Sky.com na podzim roku 2007. Nabízejí pod ní letenky do vybraných destinací za jednotnou cenu včetně všech poplatků a tax, které lze zakoupit výhradně přes internet. Z tohoto pohledu jsou internetové stránky Click4Sky.com klíčovým prodejním nástrojem. V průběhu roku 2008 byl proveden redesign webu do současné podoby.

Internetové stránky aktuálně umožňují zejména rezervaci a nákup (zaplacení) letenky prostřednictvím webového rozhraní do 41 destinací ve 26 zemích převážně v Evropě. Kromě toho ale nabízejí také odbavení přes internet, rezervaci a zaplacení hotelů nebo základní informace o destinacích, do kterých lze s Click4Sky.com le­tět.

Mezi hlavní online kanály patří především display (bannerová a textová inzerce), placené pozice ve vyhledávačích, affiliate síť a newslettery.

V roce 2008 bylo přes stránky Click4Sky.com prodáno přes 100 000 letenek. Tento výsledek udělal ze společnosti Click4Sky.com třetí největší nízkonákladovou společnost v Praze, z celkového počtu více než 11 společností.

Komunikační kampaň vygenerovala více než dvojnásobný prodej na internetu, než stanovil plán. Oproti původním finančním předpokladům, kdy počet cestujících za prvních 6 měsíců měl dosáhnout 15 600 prodaných letenek, byla dosažená skutečnost 39 187 prodaných letenek. Všechno se děje za minimálních nákladů vzhledem k využívání synergických efektů použitého rezervačního systému.




Kategorie: Auto-moto




ŠkodaPlus je prodejní systém, sdružující certifikované prodejce ŠKODA AUTO a.s. Prostřednictvím programu jsou nabízeny kvalitní ojeté vozy s rozsáhlými zákaznickými výhodami.

Zavedením tohoto programu Škoda Auto získává trvalý odbyt referentských, zaměstnaneckých a dalších zánovních vozů a vytváří si prostor pro prodej nových vozů. Zároveň díky řádově vyšším maržím z výkupu a následného prodeje ojetých vozů se zvyšuje finanční stabilita a ziskovost prodejní sítě Škoda Auto.

Hlavní přednosti systému:

– vysoký uživatelský komfort a ergonomie ovládání

– pokročilé možnosti vyhledávání

– detailní informace o vozidlech

– poptávkový agent, srovnání vozů, zaslání nabídky emailem

– technologické finesy – ovládání pomocí sliderů (posuvníků) apod.

Zvláštní důraz byl kladen na rychlost a efektivitu vyhledávání. Aplikace má reakční dobu výrazně rychlejší než konkurenční automobilové projekty.

Řešení je v provozu v rámci ČR a připravuje se jeho implementace na dalších trzích.

Několikanásobné zkrácení doby a snížení pracnosti zadávání jednoho vozu. Řádově zvýšená kvalita popisných informací k vozům.

Výrazně vyšší dosahovaná marže (10–15 %) obchodníků.

Snížení počtu problematických vozů v důsledku možnosti prověrky jeho původu.

Měsíční návštěvnost přes 200 000 unikátních uživatelů.

Měsíční prodej se aktuálně pohybuje za hranicí 300 vozidel v hodnotě 70 milionů Kč.




Kategorie: Média, marketing a reklama




Připomenout si tradici klasických Vánoc, kdy všichni plni očekávání vyhlíželi „s křečemi v břiše“ příchod zlatého prasátka. I tak by se dal charakterizovat hlavní cíl vánoční kampaně společnosti Kofola, pro kterou připravila agentura SYMBIO Digital ve spolupráci s agenturou Kaspen vánočně stylizovanou microsite.

Počet rozeslaných přání: 1 080 469

Celková návštěvnost: 571 613

Unikátní počet uživatelů: 351 728

Průměrná doba strávená na microsite: 3 min. 4 sek.




Kategorie: Malé invenční projekty




Jediná mikroblogovací síť, kde jsou zapojeny celebrity jako Pavel Bém, Tereza Maxová, Radek John, Olga Sommerová, Táťána le Moigne, Kateřina Neumannová a další. Cílem tohoto nezávislého projektu je postupně zpopularizovat v ČR mikroblogování.

Projekt dokazuje, že je možné vybudovat v době internetu a sociálních sítí postupně rostoucí médium prakticky zadarmo.

Za tři měsíce provozu dosáhl server cca 40 000 UIP návštěvnost měsíčně a několik tisíc aktivních členů. O každém tématu průběžně diskutuje několik stovek registrovaných přispěvatelů. Mikroblogy.cz jsou citovány některými médii.




Kategorie: Best New Business




Itkult je první český nezávislý portál pro kontrakty a kompetence v IT oblasti.

Filozofie portálu: itkult.com oživuje stávající nástroje dnešního trhu práce o nový „rozcestník“ a nové pojetí poptávky a nabídky pracovních sil. Firmy s aktuálním nadbytkem IT profesionálů mohou nabízet tyto kapacity na omezenou dobu, naopak firmy s potřebou dočasného pronájmu nových sil mohou tyto kapacity poptávat, a to vše formou kontraktů a s možností využití aukčního systému.

Do celého systému se mohou stejnou formou zapojit i jednotlivci, kteří hledají nový kontrakt, případně zaměstnání.

Průměrná měsíční návštěvnost: 6 500 unikátních uživatelů

Počet registrovaných firem: 41

Počet registrovaných IT profesionálů: 695




Kategorie: Ocenění za inovace







Pixmac je tzv. mikrofotobanka. Jde o bránu mezi fotografem a designérem, kde je jednoduše realizován prodej fotografií za nízké ceny (cca $0.5-$10). Klíčovou vlastností řešení Pixmac je tento proces zjednodušit. Minimum klikání, minimum marketingu, minimum nepotřebných funkcí. Uživatel k přijde, najde fotku, zaplatí kartou nebo PayPalem a fotku okamžitě stahuje.

Oproti konkurenci Pixmac zjednodušuje život i fotografům tím, že dodávají klíčová slova k fotografiím za ně. V plánu je údajně mnoho dalších služeb, již za půl roku však zvládli to, co konkurence za několik let (affiliate program, promo kódy, subscription, creative/editorial obsah,…).

Od poloviny roku 2008 došlo ke zvýšení návštěvnosti z nuly na 9 až 10 tisíc unikátních návštěv denně.




Kategorie: Největší osobní přispění k rozvoji internetu


Jaroslav Winter 

Za pomoc zdravotně postiženým, pro které je internet a počítač hodnota, kterou si my „zdraví“ neumíme ani představit, za organizační úsilí při již devátém ročníku internetové konference pro osoby se zdravotním postižením – INSPO, za založení a organizaci pravidelné akce „Březen – Měsíc Internetu“, za spoluzaložení „Asociace informačních systému pro osoby se specifickými potřebami“.

Internet popularizoval už jako redaktor týdeníku Profit v dobách, kdy o něm většina lidí mnoho nevěděla. Přispěl k rozšíření internetu a jeho smysluplnému využívání v ČR bez oslnivých milionových „exitů“. Autor, tvůrce a šéfredaktor portálu pro zdravotně postižené HELPNET.



19. Červen 2009

Štítky:  , , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT