Prázdný dopis přesvědčoval zákazníky k odběru newsletteru

Problém odhlašování zákazníků ze zasílání newsletteru zná asi každý. Společnosti Zurich Financial Services se však pomocí originálního direct mailu podařilo více než 1 300 lidí získat zpátky.

Empty Letter

Zadavatel:
Zurich Financial Services
Agentura: Publicis Dialog
Země: Velká Británie
Rok: 2009

Zadání

V současné době je odhlašování se od komerčních newsletterů čím dál častěji výchozí volbou spotřebitele, zpravidla k ní dochází už okamžiku akvizice, zejména on-line.

Odhlášení zákazníci představují pro společnost Zurich Financial Services ztrátu prodejů v hodnotě jednoho milionu liber.

Úkolem kampaně proto bylo oslovit odhlášené zákazníky a přesvědčit 3 % z nich, aby se znovu přihlásili k odběru obchodních sdělení zasílaných finanční společností.


Řešení

Problémem byla zejména právní omezení, která umožňují podnikům ve Velké Británii kontaktovat odhlášené zákazníky jen jednou, a to za účelem prostého ověření jejich rozhodnutí.

Agentura Publicis Dialog v kampani vsadila na myšlenku, že je tu ještě jedna věc, kterou lidé nenávidí více, než nevyžádaná sdělení: propásnutí něčeho opravdu výhodného.

Volba komunikačního kanálu padla na direct mail, vzhledem k jeho osobnímu a cílenému charakteru.

Odhlášení zákazníci obdrželi obyčejný dopis, který vypadal jako jakýkoli jiný. Ovšem při otevření něco chybělo: slova. Oblast mezi pozdravem a podpisem byla prázdná.

Žádná slova – žádná marketingová komunikace, z hlediska práva tedy bylo vše v pořádku.

Připojená odpovědní karta říkala:

„Ve skutečnosti Vám toho máme mnoho, co říct. Ale nemůžeme říct nic, dokud nezaškrtněte toto políčko.“


Výsledek

Podařilo se přesvědčit 1 339 zákazníků, aby změnili své rozhodnutí a přihlásili se k odebírání marketingové komunikace – to představuje response rate ve výši 6,8 %.

To je výrazně nad průměrem odvětví a původním 3% cílem.

Kampaň byla natolik úspěšná, že ji společnost Zurich Financial Services plánuje využívat jako standardní aktivační program.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT