Poznejte archaická slova v nápadité kampani oxfordského slovníku

Nová slova do jazyků přibývají a stará se vytrácejí. Ovšem i stará slova si zaslouží být používána a milována. Zejména tehdy, pokud to pomůže zvýšit prodej The Oxford English Dictionary.

Save The Words


Zadání

The Oxford English Dictionary (TOED) je věhlasný výkladový slovník anglického jazyka, který se každoročně aktualizuje. V posledních letech však kvůli rostoucímu vlivu internetu a on-line slovníků prodeje TOED klesají.

Úkolem pro kampaň tedy bylo zastavit pokles prodeje slovníku.


Řešení

Hlavním důvodem poklesu prodeje byl internet a právě internet byl proto zvolen jako ideální prostředek pro změnu trendu.

Cílem bylo vzbudit v lidech „lásku“ ke slovům. Vznikla proto webová stránka www.savethewords.org, která obsahuje koláž archaických anglických výrazů, jež mizí z užívání.

Po příchodu na stránku slova na návštěvníka pokřikují a vyzývají jej, aby si zvolil právě je. Při kliknutí na vybrané slovo se návštěvník dozví jeho definici a příklad použití v nějaké vtipné souvislosti.

Tato slova mohli (a stále mohou) návštěvníci stránek „adoptovat“ a tím se zavázat k jejich co možná nejčastějšímu užívání a šíření.

Lidé se tak mohli učit slova používat, sdílet je, bavit se nad nimi s přáteli, objednat si tričko s adoptovaným slovem a především… všechna tato skvělá slova koupit. Samozřejmě hezky pohromadě v The Oxford English Dictionary.


Výsledek

Kampaň získala velké mediální pokrytí, 3 miliony zmínek na webu a téměř 14 000 registrovaných „adoptujících“. Co je ale nejdůležitější, prodeje TOED vzrostly o 12,6 %.



29. Září 2009

Štítky:  , , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT