Postavičky ZooZoos znamenaly obrovský úspěch v kampani Vodafonu

Indický Vodafone ve své integrované kampani během národního sportovního svátku - Kriketové ligy mistrů - vytvořil postavičky, které v popularitě nejen na Facebooku překonaly samotnou sportovní událost.

ZooZoos

Zadavatel: Vodafone
Agentura:
Ogilvy & Mather Mumbai
Země: Indie
Rok: 2009

Zadání

Kriketová liga mistrů je v Indii co do popularity jakýmsi ekvivalentem amerického Superbowlu. Po celý měsíc svého trvání jsou ligové zápasy sledovány miliony televizních diváků po celé Indii, ale vzhledem k tomu, že se zápasy hrají opravdu každý den, začínají být pravověrní diváci postupem času znuděni i těmi nejlepšími doprovodnými kampaněmi a spoty.

Cílem Vodafonu tedy bylo vytvořit takovou kampaň, která by diváky dokázala bavit po celý měsíc do takové míry, aby se každý den doslova těšili na komerční přestávky mezi zápasy.


Řešení

Kampaň se skládala ze třiceti krátkých filmů, vysílaných v období třiceti herních dnů.

Hlavními hrdiny filmů byla stvoření označovaná jako ZooZoos, charakteristická bujarým smíchem a neustálým žvaněním o široké paletě služeb firmy Vodafone. Třicet jednoduchých příběhů vyprávěných prostřednictvím třiceti filmů – každý den jeden, po celou herní dobu.

ZooZoos se „narodili“ v sobotu 18. května 2009 během zahajovacího zápasu Kriketové ligy mistrů, souběžně byla vytvořena i microsite kampaně. Příští den už byli ZooZoos na billboardech napříč celou Indií.

O dva dny později byla spuštěna ZooZoos stránka na Facebooku a kanál na YouTube, o ZooZoos se zároveň začalo mluvit v rádiích.

V průběhu druhého týdne byla kampaň spuštěna i na Twitteru a každý den byl uveřejňován nový film.

Zájem fanoušků byl tak obrovský, že na Facebook byly vkládány exkluzivní bonusové materiály několik hodin v předstihu před uveřejněním filmu. Ke stažení zde byly spořiče obrazovky nebo různé hry a soutěže.

O další tři týdny později byl uveřejněn ZooZoos – Film o filmu, bylo vytvořeno doprovodné merchandisingové zboží a průběžně byla natáčena interview s jednotlivými ZooZoos přímo na stadionu během zápasů.

Podívejte se na jeden ze ZooZoos filmečků:



Výsledek

Individuální VAS (value added services – služby s přidanou hodnotou) prodej vzrostl ze 30 na 200 %, míra preference značky se zvedla z 20 na 24 procent. Vůbec poprvé tak Vodafone v popularitě předčil stávajícího lídra na trhu.

Stránka na Facebooku získala přes 310 tisíc fanoušků, což je nevyšší počet v rámci všech indických profilů i fan stránek, a s více než 7 miliony shlédnutími stránky dokonce předčila návštěvnost oficiálních webových stránek Kriketové ligy mistrů.

ZooZoo kanál na YouTube se stal nejoblíbenějším v celé Indii. Slovo „ZooZoo“ se v průběhu deseti dní stalo čtvrtým nejvyhledávanějším na Googlu.

ZooZoos se stali rovnocenným soupeřem indických voleb na novinových stránkách i televizních obrazovkách, kanály jako CNN-IBN a CNBC vysílaly hodinové pořady zaměřené speciálně na ZooZoos.

V dubnu 2009 ZooZoos stanuli na vrcholu žebříčku nejlepších světových virálů Advertsing Age. Do žebříčku přitom naskočili hned na první pozici, což se doposud nepodařilo žádné kampani na světě.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT