Pořídíte si kalhoty s obřími kapsami, nebo nový telefon? Vtipná digitální kampaň Nokie

Multifunkční telefon Nokia N95 v sobě spojil schopnosti mnoha zařízení. Pokud jej však nechcete používat, budete potřebovat kalhoty s opravdu velkými kapsami, abyste měli všechny elektronické pomocníky vždy při sobě. Alespoň v kampani finského výrobce telefonů.

Great Pockets


Zadání

Nokia uváděla v roce 2007 na trh nový multimediální model N95, který v sobě jako jeden z prvních spojoval schopnosti telefonu, přehrávače hudby a videa, počítače s připojením k internetu, GPS navigace, 5 MPx fotoaparátu a dalších zařízení.

Právě tuto multifunkčnost měla demonstrovat digital marketingová kampaň.


Řešení

Agentura Farfar vymyslela vtipný koncept Great Pockets.

Henry Needle & Sons jsou (vymyšlení) krejčí, kteří vynalezli úžasnou řadu oblečení pro muže i ženy nazvanou Great Pockets (Velké kapsy). Modely z této jedinečné konfekce umožňují nosit veškerá elektronická zařízení stále při sobě: od telefonu, přes laptop či videokameru, po CD přehrávač.

Byl vytvořen speciální web na adrese www.greatpockets.com (doporučujeme navštívit), kde Henry Needle, uctivý a přátelský krejčí v letech, představuje výhody modelů z řady Great Pockets a jejich rozličné varianty pro různé příležitosti.

Pokud vás jeho prezentace neosloví, můžete kliknout na odkaz „No thanks“ a na scéně se objeví mladý „sympaťák“, který chápe, že vás nabídka Great Pockets neoslovila, nicméně nabízí jiné řešení, jak nosit všechna multimédia stále u sebe: mobil Nokia N95.

Vrátíte-li se zpět do obchůdku Henryho Needla, můžete kliknout na odkaz Online Store – vstoupíte do e-shopu, ve kterém si ale nic neobjednáte, objeví se pouze oznámení: „Omlouváme se, kvůli Nokii N95 jsme ukončili podnikání a nepřijímáme žádné objednávky.“

Nokia neutratila ani korunu na média – rozeslala kalhoty Great Pockets vlivným žurnalistům a blogerům zabývajícím se mobilními technologiemi a ti se postarali o potřebnou publicitu. Na videoservery byla umístěna virální videa ukazující vtipně produkty z řady Great Pockets s odkazem na web kampaně.


Výsledek

Kampaň si získala velký mediální prostor, psaly o ní tisíce článků a blogů, počet záznamů na Googlu při zadání výrazu „great pockets“ +nokia vzrostl během čtyř týdnů ze 166 na 22 000.

A například kalhoty Great Pockets se staly tak populárním artiklem, že se na eBay prodávaly za více než 200 dolarů za kus.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT