Porazte lenost, nemusíte pro to udělat nic – kampaň banky ING Direct

Virální kampaň španělské pobočky banky ING Direct měla za cíl přesvědčit zákazníky, že změnit banku teď můžete zcela bez námahy.

Porazte lenost


Banka ING Direct nabízí ve Španělsku produkt Cuenta Nómina, což je v překladu Mzdové konto, tedy účet určený pro zasílání mzdy.

V loňském roce se rozhodla zaměřit svou pozornost více na internetovou propagaci tohoto konta.

Úkolem on-line kampaně bylo přesvědčit potenciální zákazníky k překonání lenosti, která je spojena se změnou účtu. Lidem se nechce podstupovat celý proces změny banky, papírování, znovuzakládání příkazů atd.

Agentura OgilvyInteractive proto vytvořila kampaň s virálním charakterem, která obsahovala jednak prvek zábavnosti, aby si ji uživatelé přeposílali dále, jednak informovala o výjimečné jednoduchosti přechodu k bance ING Direct na konto Cuenta Nómina.

Hlavním heslem kampaně bylo: „Porazte lenost“. V e-mailu rozeslaném v první fázi všem zaměstnancům banky, zaměstnancům Ogilvy a klientům OgilvyOne byl odkaz na stránky vencealapereza­.com („Vence a La Pereza“ znamená španělsky právě „Porazte lenost“).

Tady návštěvníci narazí na postavu „Lenosti“, která se vychloubá, že ji nikdo nedokáže porazit a vyzývá uživatele, ať to zkusí. Pokud výzvu přijmou, čeká je dvacet sekund záběrů na „Lenost“, jak zívá a protahuje se, což má v divákovi vyvolat nutkání rovněž zívat. Na konci zívacího videa je uklidnění, že není třeba si dělat starosti, pokud jste zívli, protože lenost můžete porazit zcela bez námahy.

Po prokliknutí následuje další video, kde bankovní poradce přesvědčuje „Lenost“, že přejít na účet Cuenta Nómina nepředstavuje absolutně žádnou námahu. Stačí oznámit zaměstnavateli změnu účtu, na který má posílat mzdu, a všechno ostatní zařídí ING Direct, včetně převedení pravidelných měsíčních plateb na nový účet, a to zcela zdarma. Navíc klient dostane další výhody jako 2% úročení a platební kartu zdarma.

Poté, co bankéř na konci řekne, že k založení účtu navíc stačí jen o něj požádat na internetu, začíná i postava „Lenosti“ zvažovat jeho nabídku.

Virálního šíření bylo docíleno přidáním možnosti poslat kamarádovi výzvu na souboj se zívající „Leností“.



14. Srpen 2009

Štítky:  ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT