Pomozte vyhubit medvědy grizzly – kampaň kanadské neziskovky

S absurdní kampaní přišla nezisková organizace Alberta Wilderness Association: ačkoli byla jejím cílem záchrana medvědů před vyhynutím, vyzývala veřejnost k jejich vyhlazení.

No More Grizzlies

Zadavatel:
Alberta Wilderness Association
Agentura:
Calder Bateman Communications
Země: Kanada
Rok: 2010

Zadání

Nedávná studie odhalila, že zatímco ještě v roce 2002 žilo v kanadské provincii Alberta přibližně tisíc medvědů grizzly, nyní je to méně než 700.

Většina obyvatel provincie si této situace není vědoma, přitom hlavní příčinou úbytku medvědů grizzly není jejich lov, ale jednoduše zásahy lidí do jejich míst výskytu.

Úkolem kampaně tak bylo zvýšit mezi obyvateli provincie Alberta povědomí o tomto problému a získat jejich podporu pro neziskovou organizaci Alberta Wilderness Association.


Řešení

Agentura Calder Bateman Communications realizovala kampaň se zdánlivě zcela opačným cílem: byla vytvořena fiktivní organizace No More Grizzlies, jež si kladla za cíl eliminaci všech medvědů grizzly.

Organizaci propagovaly plakáty, inzerce v tisku a rozhlase, vše směřující zájemce na web www.NoMoreGrizzlies.com.

Zde pak na návštěvníky čekala on-line hra. V rámci této hry pak byli vyzváni, aby si zvolili svou zbraň, jíž chtějí medvědí populaci pomoci vyhladit. Na výběr byl například buldozer, motorová pila, nebo cement.

Každá zbraň obsahovala detailní popis toho, jakým způsobem a do jaké míry dokáže vyhubit populaci medvědů grizzly. Ve hře byly schopností zbraní prezentovány s nadsázkou jako věc pozitivní, ačkoli byla řeč o rozličných možnostech likvidace medvědů grizzly.


Výsledek

Absurdita celé kampaně si rychle získala pozornost médií v celé zemi a příspěvky pro organizaci Alberta Wilderness Association vzrostly o 240 %.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT