Pizza zdarma za vyvěšení reklamy v kampani Pizza Hut na Filipínách

"Včas" je v kultuře Filipínců takřka neznámý pojem. Ovšem zdaleka ne všem to vyhovuje a toho využil v rozsáhlé integrované kampani řetězec pizzerií Pizza Hut.

Hate Late?


Zadání

Filipínci údajně nemají ve svém jazyce výraz pro dochvilnost. Na druhé straně na Filipínách funguje koncept tzv. Filipínského času. Ten zjednodušeně znamená, že „věci se stanou, až se stanou.“ Veškeré akce začínají s minimálně třičtvrtěhodinovým zpožděním, ovšem ani několikahodinové čekání není vyloučeno.

Tato skutečnost je předmětem mnoha vtípků, nicméně spousta Filipínců je již tímto přístupem otrávena a vadí jim takto promrhaný čas.

Toho se rozhodla využít síť pizzerií Pizza Hut a přišla s kampaní propagující včasné doručení pizzy až do domu.


Řešení

Agentura BBDO Guerrero/Proximity Philippines vymyslela heslo „Hate Late?“ (Nenávidíte zpožďování?), které v rámci integrované kampaně komunikovala prostřednictvím digitálních kanálů, direct mailu, TV, rádia, outdooru, tisku, instore propagace a dalších akcí.

Celý slogan pak zněl „Hate Late? You’ll love Pizza Hut’s on-time delivery.“ (Nenávidíte zpožďování? Pak budete milovat včasné doručování Pizza Hut.)

Logo „Hate Late?“ bylo umístěno na motorky poslíčků a krabice s pizzou, ale především bylo vidět na mnoha domech a ve vitrínách prodejen po celé Manile. Jak toho Pizza Hut dosáhl? Velmi jednoduše, nabídl těm, kdo umístí plakát s tímto logem na svůj dům, vyvěsí jej z okna či balkonu, nebo třeba vystaví do výlohy svého obchodu, jednou měsíčně rodinnou pizzu zdarma.

Zákazníkům, kteří již dlouhou dobu nic neobjednali, byla k Vánocům zaslána halloweenská pohlednice (ty se běžně rozesílají o dva měsíce dříve a zde demonstrovaly nepříjemnost zpoždění), další obdrželi sms přání k Vánocům, ovšem až po svátcích.

On-line bannery zobrazovaly zoufalého panáčka, který tak dlouho čekal na lištu ukazující průběh načítání (loading…), až ji chytil a rozmlátil o „stěny“ banneru.


Výsledek

Kampaň vedla k 18% zvýšení prodejů a zajistila řetězci Pizza Hut pozici jedničky na trhu. Heslo „Hate Late?“ navíc proniklo do životů Filipínců a dočkalo se mnoha parafrází v každodenním životě i ve světě on-line komunit.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT