Pět rychlých tipů pro váš e-mailing

Ačkoli využívání e-mailů v komerční komunikaci nadále roste, ne vždy se marketéři drží základních pravidel pro tvorbu reklamního e-mailu, a tak se zbytečně připravují o response a potenciální obchody.

Jaká jsou tedy některá základní pravidla, která většinou dobře známe, ale přesto na ně zapomínáme?


1) Dbejte na obsah políčka „Od:“

Jasná identifikace odesílatele je základním předpokladem k tomu, aby byl váš e-mail vůbec otevřen. Pokud se odesílatel zobrazuje ve tvaru „18655@cz.com­p.int.com“ rozhodně to na důvěryhodnosti nepřidá.


2) Pište atraktivní předměty zpráv.

Ještě významnějším faktorem majícím vliv na otevření e-mailu je jeho předmět. Snažte se proto o zajímavé, ale jasné sdělení. Obecné doporučení radí udržovat délku předmětu do 50 znaků.


3) Věnujte pozornost prvnímu řádku textu.

První řádek se zobrazuje v pop-up upozornění na nový e-mail a v některých klientech či webmailech také v seznamu zpráv. Může tak jít o další cestu, jak zaujmout čtenáře a rozvinout krátký text vepsaný do předmětu.


4) Váš e-mail musí zaujmout už v náhledovém okně.

Většina lidí čte e-maily jen prostřednictvím náhledového okna a má-li toto okno umístěné pod seznamem doručených zpráv, vidí jen prvních několik centimetrů zprávy. Proto je nutné umístit zásadní sdělení (jádro nabídky, výzvu k akci, odkaz na registraci/do e-shopu) do horní části e-mailu.


5) Umožněte příjemcům „skenovat“ e-mail.

Lidé e-maily nečtou, lidé e-maily skenují. Průměrný čtenář věnuje e-mailu nanejvýš 5 sekund, pokud jej jeho obsah něčím nezaujme. Strukturujte proto zprávu do odstavců, zvýrazňujte podstatné části textu a všechny důležité odkazy, nepište dlouhé romány. Zkuste si vámi vytvořený e-mail prohlédnout během tří sekund. Zaujal by vás na první pohled?


A jedna neméně důležitá rada na závěr: testujte. Různé varianty e-mailů mohou přinášet velmi rozdílné výsledky.


Zdroj: btobonline.com



9. Únor 2010

Štítky:  , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT