Pekárna, která tweetuje, když má čerstvě napečeno

Dříve pekař zvonil na zvonec, aby ohlásil zákazníkům čerstvě upečenou várku chleba. Londýnská pekárna využila ke stejnému účelu Twitteru a zvýšila tak počet nakupujících zákazníků.

BakerTweet

Zadavatel: Albion Bakery
Agentura: Poke
Země: Velká Británie
Rok: 2009

Zadání

Londýnská pekárna Albion chtěla přilákat do prodejny více zákazníků. Ovšem při velmi omezeném rozpočtu, za nějž by podle slov agentury Poke „nebylo možné nakoupit ani dostatek housek na sloní čajový dýchánek.“


Řešení

Agentura při navrhování kampaně vyšla z myšlenky, že lidé rádi nakupují čerstvé pečivo, nejlépe sotva vytažené z trouby. Kdyby tedy zákazníci přesně věděli, kdy si mají pro ještě teplé pečivo přijít, přilákalo bych jich to do pekárny jistě větší počet.

Jako ideální způsob, jak dávat zákazníkům na vědomí, který druh pečiva je právě čerstvě hotov, byla zvolena komunikace na Twitteru. Problémem ovšem bylo, že v prostoru pekárny není možné používat počítače nebo mobily k tweetování.

Vznikl tedy systém sestávající z na zakázku vyrobeného zařízení k odesílání předdefinovaných tweetů a on-line administračního rozhraní. V administraci bylo možné nadefinovat jednotlivé produkty, které pekárna vyrábí a k nim příslušející tweet.

Jakmile bylo pečivo hotovo a vytaženo z trouby, pekař na zařízení navolil jeho druh a stiskl tlačítko k odeslání zprávy na Twitter. V tu chvíli se zákazníci mohli začít hrnout.

Nejlépe celý systém přiblíží následující video:



Výsledek

O kampani informovala londýnská média a počet followers lokální pekárny na Twitteru přesáhl 2 tisíce.

Pekárna také potvrdila znatelný nárůst počtu návštěvníků.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT