Paměť národa je stříbrnější, než by se zdálo

Paměť národa letos získala stříbrného Louskáčka v kategorii e-mailingu. V hlasování o přízeň občanů tak byla kampaň připravená agenturou Leo Burnett druhým nejúspěšnějším projektem.

Blížící se oslavy sedmdesáti let konce nejstrašlivější války lidských dějin nás přiměla ohlédnout se za letošními Louskáčky. Stříbro totiž získala kampaň Paměť národa neziskové organizace Post Bellum. Výsledky ale opravňují k tvrzení, že jde víc než o druhé místo v kategorii.

E-mailingová kampaň se obracela na dvě cílovky. „Používali jsme dva typy directmailu – tradiční, kterým jsme cílili na obyvatele Prahy 1 a "netradiční“, kterým jsme oslovili pouze vybrané zastupitele. Louskáčka získala kampaň zaměřená na volené zástupce. Součástí kampaně byla také virální videa na Facebooku.

„Přímo directmaily jsme zasáhli většinu domácností Prahy 1,“ říká Filip Hrubý z Post Bellum. Neziskovka tak fyzickým direct mailem zasáhla nějakých 10 000 rodin, dalších 120 000 lidí starších patnácti let oslovila facebooková kampaň.

Kampaň nakonec cíl sice nesplnila: metou bylo vítězství v hlasování o budoucím využití Werichovy vily. Přesto je výsledek úctyhodný: projekt podpořil každý čtvrtý hlasující občan a stal se tak hned druhým nejúspěšnějším v hlasování.

„Byť to nakonec na vítězství v hlasování nestačilo, spolupráce s agenturou byla skvělá a přínosná zkušenost,“ hodnotí Filip Hrubý. „Ideálně se v ní prolnula vysoká profesionalita lidí z týmu s jejich nadšením pro naši kampaň,“ dodává.

Kampaň připravila agentura Leo Burnett Advertising. Kreativním ředitelem byl Richard Kolbe, copywriterem Jan Holeček. Detaily kampaně oceněné stříbrnou medailí v kategorii včetně videa najdete na webu s výsledky soutěže Louskáček.

Náklady na kampaň byly minimální, spolupráce s Leo Burnett probíhala na bázi pro bono.

Zdeněk Fekar



21. Duben 2015

Štítky:  ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT