Osobní pohlednice čtenářům německého deníku snížily počet zrušených předplatných

Německý deník die tageszeitung ve své direct mailové kampani "zahrál na city" svých předplatitelů a přesvědčil je, že mu na nich opravdu záleží.

Děkujeme za Vaši přízeň


Zadání

Deník die tageszeitung (TAZ) chtěl vytvořit blízký vztah se svými předplatiteli, a to osobním a důvěryhodným způsobem.

Cílem bylo vyvolat v předplatitelích pocit, že jsou pro TAZ skutečně důležití a jsou takřka „členové týmu“.


Řešení

Celkem 187 zaměstnanců TAZ (redaktoři, korespondenti, fotografové, pracovníci vydavatelství, obchodní ředitel, členové dozorčí rady, pomocníci) se nechalo vyfotografovat a vytvořilo dohromady stovky pohlednic se svými portréty.

Společným prvkem všech pohlednic byla cedule s nápisem: „Děkujeme za Vaši přízeň.“ Každá pohlednice byla navíc ručně nadepsána a podepsána příslušným zaměstnancem z fotografie.

Pohlednice byly poté rozesílány všem 55 tisícům předplatitelů, jako poděkování za jejich přízeň a věrnost.

Motivováni byli zaměstnanci budováním týmového ducha prostřednictvím „pohlednicové párty“, kdy společně vypisovali jednotlivé pohlednice a mohli si přitom vychutnat masáž a pivo zdarma. Ze všech vzniklých portrétů pak byla vytvořena kniha, kterou všichni zaměstnanci dostali jako dárek.


Výsledek

Po rozeslání pohlednic přišly do redakce TAZ od předplatitelů stovky děkovných e-mailů, více než sto ručně psaných poděkování a také množství různých pozvánek a dárků.

Nejdůležitějším efektem však bylo výrazné snížení počtu zrušených abonencí a v některých případech dokonce předplatitelé sami zvýšili cenu svého předplatného.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT