Originální vánoční přání se změnilo v úspěšnou virální kampaň reklamní agentury

To, co mělo být vánočním přáním pro několik stovek klientů a přátel, se díky velmi originálnímu a kreativnímu zpracování stalo úspěšnou virální propagací digitální agentury AKQA.

Happy Christmas from AKQA

Zadavatel: AKQA London
Agentura: AKQA London
Země: Velká Británie
Rok: 2008

Zadání

Britská pobočka digital marketingové agentura AKQA chtěla popřát svým klientům a přátelům veselé Vánoce, a to výrazným a zapamatovatelným způsobem.

Toto jednoduché zadání si však dala většina agentur v zemi, bylo proto nutné přijít s něčím opravdu originálním.


Řešení

Agentura natočila videopřání určené několika stovkám kontaktů, bez ambicí na jakékoli virální šíření.

V krátkém filmečku účinkovalo 49 mikrovlnek, které společně (při zapojení posluchačovy fantazie) zahrály známou melodii vánoční koledy Jingle Bells.

Jak? Každá trouba má svůj vlastní zvuk oznamující konec vaření či ohřevu. Některé cinkají, jiné pípají, pokaždé s jinou výškou tónu.

Agentura si proto zapůjčila od cateringové firmy potřebný počet mikrovlnek s požadovaným rozsahem tónů, a pak přišlo na řadu dlouhé nacvičování přesných časových intervalů tak, aby každá trouba „zahrála“ svůj tón ve správnou chvíli.

Na výslednou podobu vánočního přání se můžete podívat v následujícím vi­deu:



Výsledek

Video bylo umístěno na YouTube, kde zaznamenalo během necelých dvou týdnů více než 1 milion zhlédnutí.

O videu a agentuře AKQA psala média jako The Guardian, Wired, The Independent, Gizmodo, Advertising Age a mnoho dalších. Byly mu věnovány také stovky blogů.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT