Opice v kampani Samsungu fotila a nahrávala obrázky na Facebook

Samsung ST1000 je fotoaparát, který dokáže ovládat i opice. Alespoň podle úspěšné rakouské kampaně této značky.

Nonja

Zadavatel: Samsung Electronics
Agentura: Traktor
Země: Rakousko
Rok: 2009

Zadání

Samsung uváděl na rakouský trh nový model fotoaparátu ST1000, mezi jehož přednosti patří snadná obsluha a možnost jednoduše nahrávat fotografie přímo na Facebook (a některé další komunitní weby). Významnou cílovou skupinu modelu ST1000 tak tvořili právě uživatelé této sociální sítě.

Samsung je chtěl oslovit účinnou kampaní při rozpočtu omezeném na 50 tisíc USD. Kromě toho bylo úkolem kampaně také zvýšit povědomí o značce Samsung jakožto výrobci fotoaparátů.


Řešení

Zatímco reklamy ostatních značek fotoaparátů vyzdvihují moderní technologie zajišťující ještě lepší kvalitu fotek, agentura Traktor vsadila na unikátní funkce pro jednoduché ovládání a snadné nahrávání fotografií na Facebook.

Dokonce tak snadné, že to zvládne i opice. Jeden Samsung ST1000 totiž dostala na šest týdnů samice orangutana Nonja z vídeňské zoo, která se již dříve proslavila kreslením obrázků, a jejím úkolem (ačkoli to sama zřejmě netušila) bylo pořizovat snímky a uploadovat je na „svou“ FB stránku.

Stránka byla propagována prostřednictvím reklamy na Facebooku a bannerů na různých webech. Po dvou týdnech, kdy Nonja zodpovědně mačkala spoušť a odesílala fotky na Facebook, byla rozeslána tisková zpráva do všech velkých rakouských médií.

Od té chvíle již kampaň běžela sama, FB stránce přibývali fanoušci, do vídeňské zoo jezdili novináři z celého Rakouska i ze světa a televize, rádia i tisk přinášeli reportáže o opici s foťákem, která nahrává obrázky na Facebook. Samozřejmě při tom byla zmiňována značka Samsung.


Výsledek

Během šesti týdnů získala stránka přes 80 tisíc fanoušků, což je na rakouské poměry výborný výsledek. Každá z více než 150 fotografií byla navíc živě diskutována.

Kampaň vygenerovala bezplatné mediální pokrytí v hodnotě 7 milionů dolarů.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT