Online je víc, než bankovní pobočka

V USA je pro 81 % zákazníků důležitější online bankovnictví než kamenná pobočka, hlásí průzkum společnosti Accenture.

„Na pobočkách nezáleží, hlavní je online bankovnictví!“ hlásí v dnešní tiskové zprávě Zuno banka. Odvolává se na mezinárodní průzkum společnosti Accenture.

Podle šetření na vzorku čtyř tisíc zákazníků v Severní Americe by tak 81 % klientů zůstalo bance věrných, i kdyby zrušila svoje kamenné pobočky. Před dvěma lety by se bez poboček obešlo jen dvaapadesát procent zákazníků.

„Poprvé v našem průzkumu označili klienti online bankovnictví jako nejdůležitější důvod, proč ve své bance zůstávají i nadále,“ říká Robert Mulhall, výkonný ředitel Accenture. "Už to není otázka blízkosti kamenné pobočky. Je to záležitost toho, které banky dokáží nabídnout nejsilnější online schopnosti a nejlepší mobilní aplikace, "dodává Mulhall.

„Některá média a analytici stále zdůrazňují význam kamenných poboček pro bankovní služby. Pro určité typy zákazníků jsou ještě důležité, i když se jejich služby a role budou výrazně proměňovat směrem k minimalismu a interaktivitě. Evropské i světové trendy jsou ale spíše ve znamení navyšování investic do digitálního bankovnictví,“ komentuje Miroslav Endresl, šéf vývoje produktů a elektronického bankovnictví online banky Zuno.

Průzkum dále ukázal rostoucí důležitost Generace Y, tedy lidí ve věku od 20 do 35 let, která se pro bankovní sektor stává jednou z nejvlivnějších skupin zákazníků. Její příslušníci mají vysokou tendenci opouštět své původní banky. Téměř 20 % z nich uvedlo, že v uplynulém roce změnilo svou banku. Mnozí z nich hledají výhradně online banky, což pro tradiční bankovní domy znamená značné riziko. Překvapivé však je, že v přílivu do online bank vedou klienti ve věkovém rozmezí 35 až 39 let.

Co funguje v USA u nás neplatí

Stojí za to dodat, že Zuno bank je ryze internetová banka ze skupiny Raiffeisen, která svůj koncept postavila právě na tom, že nemá žádné pobočky. Počátkem letošního roku uvedla, že je trvale ztrátová a na obzoru není šance na úspěšný zvrat. Banka sice získala čtvrt milionu klientů, ti ale využívají minimum služeb. Bance se navíc nepodařilo prosadit se na úvěrovém trhu, podle Hospodářských novin má jen sedmiprocentní po­díl.

Rakouští bankéři proto oznámili záměr zbavit se neúspěšné online banky v Česku i na Slovensku.

Zdeněk Fekar



7. Květen 2015

Štítky:  , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT