On-line kampaň Toyoty v Řecku

Toyota při uvádění nového modelu Auris na řecký trh využila síly bloggerské komunity a získala s nízkými náklady velkou pozornost.

Auris Blog


Zadání

Toyota chtěla pro svůj nový model Auris připravit digital marketingovou kampaň pro řecký trh. Cílem bylo představit nový design interiéru a přiblížit zákazníkům výjimečný pocit, který zažívá řidič uvnitř moderního „kokpitu“ Toyoty. Kampaň měla za úkol získat kontakty na nové zákazníky a přesvědčit je k testovací jízdě.


Řešení

Tým aténské pobočky OgilvyOne se rozhodl najít způsob, jak nechat většinu mluvení o novém voze a jeho propagaci na samotných zákaznících.

Nabídli tedy známým řeckým bloggerům, že jim auto na týden bezplatně zapůjčí pod podmínkou, že o svých poznatcích a zážitcích s Aurisem napíší na svůj blog. Všechny články se pak shromažďovaly na centrálním blogu www.aurisblog.gr.

Současně byla spuštěna bannerová kampaň, která zvala veřejnost k testovacím jízdám. Odměnou za účast na testovací jízdě bylo zařazení do slosování o víkend ve čtyřhvězdičkovém hotelu, samozřejmě s Aurisem k dispozici.


Výsledek

Kampaň trvala deset týdnů, během nichž požádalo o zapůjčení auta 85 bloggerů, přičemž po pečlivém výběru bylo zvoleno 15 bloggerů, kteří vozy dostali a testovali. Jako dárek obdrželi také digitální videokameru, na kterou zaznamenávali svoje zážitky s novou Toyotou. Celkem bloggeři napsali 55 článků a většinu z nich opatřili fotkami a videozáznamy testovaného auta.

Server aurisblog.gr zaznamenal 41 000 unikátních návštěv, response rate bannerové kampaně činila necelých 5 %.

Výsledkem bylo 2 000 testovacích jízd uskutečněných na základě on-line kampaně (to představovalo 50 % ze všech testovacích jízd).



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT