On-line kampaň Fordu ve Francii obstarali blogeři

Proč vymýšlet superlativy k představení nového výrobku, když to za vás můžou udělat blogeři? Stačí jednomu z nich slíbit auto zdarma, zapojit návštěvníky webu do hlasování a výsledkem je zvýšení podílu na trhu.

S-Max Experience


Zadání

Francouzští lidé prý řídí francouzská auta. Toto tvrzení dnes už tak úplně neplatí, nicméně stále je pro zahraniční výrobce velmi obtížné prosadit své modely na francouzském trhu proti domácím automobilkám.

Celkový tržní podíl Fordu ve Francii činil v roce 2006 jen 6 %, nicméně uvedení modelu S-Max přišlo ve vhodnou chvíli: po úspěchu modelu Focus byla značka Ford pozitivně vnímána a kategorie MPV a rodinných aut byla nejrychleji rostoucí kategorií v zemi.

Úkol pro kampaň zněl: dostat Ford S-Max do širokého povědomí francouzských zákazníků a zvýšit prodeje i tržní podíl Fordu.


Řešení

Pařížská kancelář agentury Ogilvy usoudila, že nejlepší způsob, jak zákazníkům představit výhody nového modelu, je dopřát všem osobní zkušenost s tímto vozem. Samozřejmě nebylo možné tuto představu uskutečnit fyzicky (to lze pomocí zkušebních jízd, k těm se však většina zákazníků jen tak neodhodlá), volba tedy padla na využití on-line světa.

Blogování a surfování na webu patří ve Francii mezi jedny z nejběžnějších aktivit. Před třemi lety, kdy kampaň vznikala, trávila třetina populace on-line více než 16 hodin týdně a byly založeny více než 3 miliony blogů.

Výchozím bodem kampaně byla tato stránka na automobilovém serveru francouzské verze portálu Yahoo! Tady se Paul Belmondo, francouzský pilot formule 1 a syn známého herce, prezentoval jako typický otec rodiny, který dovede ocenit všechny přednosti Fordu S-Max.

Ve druhé fázi bylo pomocí on-line dotazníků vybráno 10 soutěžících. Každý z nich dostal jeden vůz Ford S-Max na tři týdny s úkolem prožít „S-Max Experience“ a své zážitky a zkušenosti popsat na blogu. Čtenáři blogů pak zvolili vítěze, který je svými články nejvíce zaujal a ten si mohl testované auto ponechat.

Tato soutěž byla propagována pomocí série bannerů a dalších zmínek na webu.


Výsledek

Stránka kampaně dosáhla 250 tisíc unikátních návštěv, do soutěže se přihlásilo 1 500 účastníků, kteří se chtěli dostat mezi deset vyvolených, referovat o svých zážitcích se zapůjčeným Fordem S-Max a možná jeden vyhrát.

Těch deset soutěžících, jimž se to podařilo, napsalo 168 článků a zaslalo 1 209 fotek a 15 videí.

Kampaň si získala velkou pozornost jak na internetu, tak v každodenní komunikaci mezi lidmi a po jejím skončení Ford skutečně zaznamenal zvýšení tržního podílu. Model S-Max byl navíc zvolen „Autem roku 2007“.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT