Ogilvy Shanghai realizovala velmi efektivní kampaň cílenou na majitele psů

Může kampaň, jejíž náklady se pohybují v řádu tisícikorun, vést k padesátiprocentnímu zvýšení prodejů výrobku? Samozřejmě, zejména při využití direct marketingu...

Eye In The Sky


Zadání

V Šanghaji se každý rok zaběhnou tisíce psů a zanechají za sebou „zlomená srdce“ svých majitelů. Společnost KG Scientific Automation proto vymyslela produkt nazvaný FOUND (Nalezený), což je v podstatě obojek se zabudovaným GPS čipem a vysílačem.

Úkolem kampaně bylo jednak představit produkt širší veřejnosti (tedy zejména majitelům psů) a zvýšit prodej o 10 %.


Řešení

Agentura Ogilvy Action Shanghai přišla s velmi levným a zároveň velmi efektivním řešením.

Byly vytvořeny nafukovací balonky vypadající jako lidské oko. Svůj „pohled“ směřovaly dolů na psa, který měl takovýto balonek uvázaný za obojkem FOUND. To symbolizovalo funkci obojku FOUND, který neustále dohlíží na psa. Na zadní straně balonku byl nápis: „Nechte FOUND hlídat vašeho domácího mazlíčka za vás.“

Cvičení psi byli vypuštěni v odpoledních hodinách do okolí početných parků Šanghaje. Tedy v té době a na těch místech, kde majitelé své psy nejčastěji venčí.

Psi se však v parcích a jejich okolí nepohybovali sami, doprovázeli je lidé rozdávající letáčky kolemjdoucím, které pes s balonkem zaujal, a chtěli se proto dozvědět bližší informace o produktu.


Výsledek

Kampaň si při velmi nízkých nákladech získala velkou pozornost, v následném průzkumu 70 % respondentů (majitelů psů) potvrdilo znalost produktu.

Co však bylo ještě důležitější, prodeje se zvýšily o 50 %, výsledek tedy překonal původní cíl pětkrát.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT