Obří interaktivní ukazatel v centru Londýna propagoval navigaci Nokia

K propagaci moderní mobilní navigace využil výrobce mobilních telefonů Nokia velmi tradičního prostředku udávání směru: ukazatele ve tvaru šipky. Jen v tomto případě padesát metrů vysokého, digitálního a ovládaného lidmi na ulici.

The World's Biggest Signpost

Zadavatel: Nokia
Agentura: Farfar
Země: Velká Británie
Rok: 2009

Zadání

Když lidé přemýšlejí o navigaci, většinou je nenapadne značka Nokia. Toto chtěl finský výrobce změnit, cílem kampaně proto bylo jednak zvýšit povědomí o tom, že Nokia navigační služby nabízí, jednak přimět zákazníky těchto služeb skutečně využívat, a to jak na jejich mobilních telefonech, tak na webu Nokie.


Řešení

Většina lidí vnímá mobilní navigaci jako prostředek k jednoduchému přesunu z bodu A do bodu B. Nokia se však rozhodla změnit svou navigaci v sociální službu, jejímž prostřednictvím budou lidé sdílet svá oblíbená místa.

Základem kampaně se stala obrovská interaktivní instalace v centru Londýna. Šedesátitunový směrový ukazatel o velikosti dvou double-deckerů byl zavěšen na jeřábu a reagoval na pokyny uživatelů prostřednictvím sms nebo webu.

Ukazatel sloužil ke dvěma účelům: lidé na ulici mohli zaslat textovou zprávu v požadovaném formátu a nechat si ukázat cestu k místu, které je zajímá. Celý jeřáb se poté natočil tak, aby šipka směřovala k požadovanému cíli a kromě textového popisu odeslaného v SMS zprávě se na ukazateli zobrazila také vzdálenost od cíle.

Uživatelé u počítače pak mohli v on-line navigační aplikaci Nokie zadat zajímavé místo, které chtějí doporučit ostatním, vyplnit popisek a odeslat „do ukazatele.“

Vzhledem k tomu, že ukazatel byl neustále natáčen čtyřmi on-line kamerami, mohli sledovat, kdy se na něm objeví jejich tip. Pro případ, že by svůj „slavný okamžik“ promeškali, obdrželi e-mail s jeho videozáznamem. Ten pak mohli snadno sdílet na blogu nebo v sociálních sítích.


Výsledek

Počet uživatelů on-line navigace Nokia vzrostl o 129 %. Návštěvnost webu kampaně překonala na některých trzích cíle o 1 500 %.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT