Obrat e-shopů posílil o čtvrtinu, tvrdí Acomware

Tržby zkoumaných e-shopů v prvním čtvrtletí vzrostly meziročně o 23 %. Nákupy přes mobily vyrostly dokonce o 56 procent.

Českým e-shopům se prý daří. V prvním čtvrtletí byly jejich tržby vyšší o 23 % než ve stejném období loňského roku. Ve své analýze to uvedla společnost Acomware.

Nejvíc na odbyt jde zboží do domácností, jako je nábytek, daří se i prodejcům elektroniky, módy nebo dětského zboží.

K online nakupování lidé stále nejvíce používají stolní počítač (82 % zákazníků), mobily slouží k nakupování pro 11,5 zákazníků a jen slabých sedm procent lidí nakupuje přes tablet.

Nejvíc rostou mobilní tržby

„V tržbách je situace mírně odlišná, tam stále jasně vládne PC s podílem zhruba 90,7 %. Mobily se na nich podílí ze 4,5 %, tablety ze 4,7 %,“ uvádí Jan Penkala, šéf firmy Acomware. Platí však, že e-shopům meziročně vzrostly příjmy ze všech typů zařízení. „Zákazníci s PC utratili v internetových obchodech o čtvrtinu víc než loni. Lidé s tabletem o 42 %. Premiantem jsou nákupy z mobilů, tam růst dosáhl dokonce 56 %,“ říká Penkala.

Firma zkoumala data více než sedmdesáti tuzemských e-shopů se souhrnným ročním obratem kolem 2,7 miliardy korun. K analýze použila údaje z Google Analytics. Acomware pracuje pro řadu významných e-shopů a kamenných retailerů, jako jsou Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic nebo Kytary.cz.

Pro druhý kvartál očekává firma zhruba dvacetiprocentní růst. Tahounem prodeje má být jarní sortiment – oblečení, sport, zahrada nebo také potraviny, které mají růst díky nově spuštěným e-shopům.

Zdeněk Fekar



23. Duben 2015

Štítky:  ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT