Obrat e-shopů posílil o čtvrtinu, tvrdí Acomware
Tržby zkoumaných e-shopů v prvním čtvrtletí vzrostly meziročně o 23 %. Nákupy přes mobily vyrostly dokonce o 56 procent.
Českým e-shopům se prý daří. V prvním čtvrtletí byly jejich tržby vyšší o 23 % než ve stejném období loňského roku. Ve své analýze to uvedla společnost Acomware.
Nejvíc na odbyt jde zboží do domácností, jako je nábytek, daří se i prodejcům elektroniky, módy nebo dětského zboží.
K online nakupování lidé stále nejvíce používají stolní počítač (82 % zákazníků), mobily slouží k nakupování pro 11,5 zákazníků a jen slabých sedm procent lidí nakupuje přes tablet.
Nejvíc rostou mobilní tržby
„V tržbách je situace mírně odlišná, tam stále jasně vládne PC s podílem zhruba 90,7 %. Mobily se na nich podílí ze 4,5 %, tablety ze 4,7 %,“ uvádí Jan Penkala, šéf firmy Acomware. Platí však, že e-shopům meziročně vzrostly příjmy ze všech typů zařízení. „Zákazníci s PC utratili v internetových obchodech o čtvrtinu víc než loni. Lidé s tabletem o 42 %. Premiantem jsou nákupy z mobilů, tam růst dosáhl dokonce 56 %,“ říká Penkala.
Firma zkoumala data více než sedmdesáti tuzemských e-shopů se souhrnným ročním obratem kolem 2,7 miliardy korun. K analýze použila údaje z Google Analytics. Acomware pracuje pro řadu významných e-shopů a kamenných retailerů, jako jsou Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic nebo Kytary.cz.
Pro druhý kvartál očekává firma zhruba dvacetiprocentní růst. Tahounem prodeje má být jarní sortiment – oblečení, sport, zahrada nebo také potraviny, které mají růst díky nově spuštěným e-shopům.
Zdeněk Fekar
- iDirekt.cz
23. Duben 2015
Štítky: E-shop, On-line marketing