O knihy bez DPH byl letos menší zájem

Kampaň na podporu prodeje knih letos zaznamenala slabší tržby. Zákazníkům chyběl politický podtext.

Svaz českých knihkupců a nakladatelů (SČKN) v pondělí zveřejnil výsledky letošní kampaně Knihy mají zelenou. Podle dostupných čísel byl zájem čtenářů slabší než loni.

„Akce přilákala do knihkupectví o 30 % a někde až o 200 % více zákazníků, než je na tuto dobu obvyklé,“ tvrdí v tiskové zprávě Martin Vopěnka, předseda SČKN. Například prodejny sítě Neoluxor Books prý hlásí 100% nárůst tržeb, kamenné obchody internetového knihkupectví Kosmas utržily o 168 procent více.

Vopěnka zároveň přiznává, že „oproti akci Knihy bez DPH konané v roce 2014 byl však nárůst tržeb nižší“. Ačkoli marketingová kampaň i letos přinesla knihkupcům vyšší tržby, její přínos byl podstatně menší než loni. Tehdy „denní tržby knihkupců byly v průměru třikrát větší, než je v tomto období obvyklé,“ zveřejnil před rokem šéf svazu.

Více než zájem o levnější knihy tak před rokem zabodovala možnost občanů vyjádřit podporu v boji za nižší DPH na knihy. Akce Knihy mají zelenou (loni pod názvem Knihy bez DPH) proběhla 23. dubna na Světový den knihy a autorských práv, přičemž se jí zúčastnilo téměř čtyři sta knihkupectví představujících obratem 90 procent trhu.

Zdeněk Fekar



27. Duben 2015

Štítky:  , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT