Novináři bez hranic se stali hackery, aby upozornili na ohrožení svobody projevu.

Organizace Reporters without borders bojuje proti internetové cenzuře a ve své švýcarské kampani se zaměřila na lidi, kteří se angažují v komentářích na stránkách online médií.

Aby upozornila na problém cenzury na internetu, zaměřila se kampaň speciálně na lidi, kteří sdílí své názory online. Právě od této skupiny očekávala podporu.

Pod vybrané články byl umístěn banner, který imitoval sekci komentářů a vyzýval k diskuzi. Komentáře se ale ihned staly obětí „hackerů“ z Reporters without borders.

Poté co komentující napsal několik slov, text byl smazán a místo něj byla umístěna partyzánská zpráva pod jeho jménem. Diskutující už nemohl do své zprávy nijak zasáhnout a jen zděšeně pozoroval, jak někdo pod jeho jménem například obhajuje státní zřízení v Iránu.

Cílová skupina tak tvrdě pocítila, jak nepříjemná může být online cenzura.

Kampaň „No Comment“ zapojila mnoho velkých švýcarských online médií (ve všech národních jazycích). Reakce byly obrovské z pohledu návštěvnosti stránek i mediálního pokrytí.

Realizace: Březen 2010

Agentura: Wunderman Zürich



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT