Nová řešení pro řízení věrnostních programů a mobile marketing

O nové společnosti Smart Marketing Solutions, založené Davidem Frostem, jsme hovořili s jejím Managing Partnerem Tomášem Dufkem, který ještě na jaře působil v O2 Media.

Direkt: Jaké produkty Smart Marketing Solutions nabízí a komu jsou určeny?

Tomáš Dufek: V případě Smart Marketing Solutions nejde ani tak o produkty jako spíš o nabídku řešení, která byla vyvinuta a úspěšně fungují v zahraničí. SMS drží jejich exkluzivní zastoupení pro Čechy a Slovensko. Jedním z „řešení“ je Value Master. Jde o propracovaný systém, jehož jednou z mnoha částí jsou například loajalitní programy. Tento ekosystém se dokáže napojit na existující věrnostní program nebo vytvořit nový. Zákazníkům umožňuje komplexně řídit věrnostní program a CRM firmy. Systém pro sběr dat využívá stávající infrastruktury POS terminálů a je tak postaven nad všemi platebními transakcemi v reálném čase. Jeho důležitou komponentou je detailní segmentace zákaznických skupin až do úrovně rozboru nákupního košíku. Cash back je už jenom takovou třešničkou na dortu. Value Master funguje i jako white label koncept, což znamená, že jej můžeme poskytnout například zákazníkům z finančního sektoru, aby jej ve svých barvách nabídli svým klientům na podporu jejich vlastního byznysu.

Nejde ale jen o věrnostní programy, Value Master je ucelený systém, který má různé komponenty určené pro různá odvětví. V českém prostředí tak například držíme v rukou řešení S-karty nebo Opencard, ale také propojujeme partnery do funkčních projektů a sítí napříč celým spektrem použití. Řešení tedy můžeme nabízet nejen do klasického retailového řetězce nebo do bankovního sektoru, ale můžeme na něm stavět celá města, mikroregiony a máme i hotová řešení, která můžeme doručit i na vládní úrovni.

Direkt: Co můžete v rámci tohoto řešení nabídnout konkrétně maloobchodu?

Tomáš Dufek: Jedna z variant spolupráce může nastat, má-li klient svůj vlastní věrnostní program a chce jej vylepšit, virtualizovat, dostat do mobilního telefonu, má zájem řídit svůj mobilní marketing nebo mu chybí segmentace dat a cash back. Pro retail ale máme i další řešení – „mobile-pocket“. Z pohledu koncového uživatele se jedná o mobilní aplikaci na správu věrnostních karet, z pohledu retailu jde o digitalizaci věrnostních karet a otevření zcela nového on-line komunikačního kanálu. Jeho obrovskou výhodou je vlastní redakční systém, který zvládne obsluhovat juniorní zaměstnanec. Co je důležité, žádná data neopouští vaše servery. K trekování reakcí se nedostane žádná třetí strana, jako je tomu u obdobných řešení na trhu.

Direkt: Jaká je připravenost na využití tohoto řešení na straně klientů?

Tomáš Dufek: Je to partnerský vztah a my přinášíme řešení, jejichž fungování je ověřeno zahraničními zkušenostmi. Víme, jak má být spolupráce nastavena, a vždy jde o komunikaci zákazníka a nás. Máme maximální zájem vystupovat jako aktivní partner. Za našimi řešeními stojí jednoduché backoffice systémy, které lze velice snadno ovládat a nastavovat. Rozhodně není třeba IT vzdělání, práce je spíše intuitivní, jako ostatně sám redakční systém. V reálném životě pak klient komplexně vidí, jak lidé nakupují, jak reagují na jednotlivé kampaně, prostřednictvím virtuálních věrnostních karet má celý campaign management ve svém počítači. A to vše je podobně snadné, jako založit si účet na iTunes nebo nakupovat v e-shopu. Pro provozovatele věrnostních programů, například obchodní řetězce, to znamená pouze vyplnit několik málo údajů a okamžitě lze aktivitu na jednotlivých zákaznických kartách sledovat.

Direkt: Jak je to s cenou za takové řešení?

Tomáš Dufek: Jde o výkonnostní marketing, takže se cena odvozuje od počtu skutečných klientů, kteří kartu obchodníka využívají. Zatím nechceme uvádět detaily cenové politiky, cena je ale řekl bych, více než přijatelná i díky tomu, že klient platformu ovládá sám, má neomezený kontakt na zákazníky a je pouze na něm, jak si s nimi zorganizuje komunikaci.

Direkt: Můžete uvést zahraniční zkušenosti a reference této aplikace?

Tomáš Dufek: Systém se uplatňuje již několik let v Rakousku, Německu, Švýcarsku nebo Velké Británii, kde do něj obchodníci připojují své karty. V Německu a Rakousku je již několik milionů uživatelů a ve výsledku tam výrazně vzrostl počet využívání karet, protože je lidé nezapomínají v peněžence, a obchodníci svou komunikaci lépe cílí. Pokud jde o další obchodování, naše aplikace podporuje location-based marketing, zákazníci tak mohou koncové uživatele oslovit v okolí prodejny nebo v obchodě přes ibeacon apod. Z aplikace lze přesměrovat na vlastní aplikace retailerů, e-shop, produktové stránky nebo na jiné kontentové odkazy. Důležité je, že se naše aplikace neustále vyvíjí a v současnosti ji už lze navíc využívat jako mobilní peněženku. Mnoho dalších funkcionalit se připravuje. Aplikaci upravujeme i na přání a dle specifikací našich obchodních partnerů.

Direkt: Jak vypadá obchodní dohoda s klientem, pokud jde o lokační marketing?

Tomáš Dufek: Je to jednoduchý hardware, který u klienta snadno instalujeme a zapojíme. V České republice budeme s touto technologií startovat 1. října a celý koncept budeme nejprve prezentovat na konferenci o mobilním marketingu, které se zúčastní i naši kolegové ze zahraničí. Následně budeme řešení prodávat v rámci balíčku. K dispozici je několik rozdílných platforem tak, aby vyhovovaly různým řešením u různých typů klientů.

Direkt: Jak systém funguje v místě prodeje a co může klientovi přinést?

Tomáš Dufek: V místě prodeje nebo zážitku je to velmi jednoduché. Má-li koncový uživatel obchodníkovu kartu ve smartphonu, lze s ním velmi jednoduše v průběhu nákupu komunikovat pomocí push-up zpráv přímo do mobilu, lze jej navádět do sekcí s výhodnými akcemi nebo jej směřovat přímo k regálům s nabídkou nealko nápojů, mléčných výrobků nebo kosmetiky. Z toho je patrné, že tato forma oslovení zákazníka přímo v místě prodeje je velice snadno převeditelná do finanční podoby a lze ji bez problému on-line vyhodnotit. Další úrovní, na které lze s koncovými zákazníky mluvit, je propojení se CRM systémy partnera, kdy je například možné dle čísel karet nastavit skupinu opravdu významně věrných zákazníků a v okamžiku, kdy zákazník uskuteční nákup přesahující určitou hranici nebo obrat, je mu ihned při platbě zaslán dárkový voucher, sleva na další nákup nebo jiný dárek. Systém je skutečně velice variabilní a skýtá nepřebernou škálu možností, jak jej využít.

Direkt: Vraťme se ještě k aplikaci Value Master ve vztahu k věrnostním programům.

Tomáš Dufek: Loajalitní programy jsou jen jedním prvkem v komplexním systému. Value Master je platforma vhodná jak pro banky, tak pro cestovní kanceláře, města, vlády, sociálně zaměřené projekty a podobně. Omezení není prakticky žádné a obrovská síla tohoto systému spočívá v tom, že funguje nad platebními transakcemi. Celé řešení je totiž postaveno na POS terminálech. Naším cílem je zasíťovat terminály tak, abychom k nim měli automatický přístup. Proto jednáme v zahraničí přímo s výrobci terminálů a například Ingenico již Value Master nahrává do nových terminálů při výrobě… Na českém trhu v současnosti probíhají neformální setkání, na kterých oba projekty představujeme. Jednáme intenzivně s lídry bankovního trhu a oslovujeme partnery i z dalších segmentů. Pokud jde o reakce, ještě jsme se ani v jiných zemích nesetkali s tak pozitivním přijetím našich produktů jako nyní. Je patrné, že doba již nazrála a trh je připraven pro zajímavá řešení v oblasti mobilních loyalty systémů. Naše produkty jsou variabilní, a hlavně white label. Ten, kdo nepochopí, že naše řešení vylepší jeho komunikaci se zákazníkem – ať již dosud používal jakýkoliv systém –, bude i nadále vyvíjet svá řešení a investovat spousty peněz, než se dostane tam, kde je dnes Value Master.

Direkt: Co říkáte na námitku, že klienti z retailu v ČR ještě nejsou připraveni?

Tomáš Dufek: Oni připraveni jsou, jen to nevědí. Tápou, ale cítí, že něco potřebují. Value Master nebo Mobile-pocket nejsou služby, kdy zaplatíte pět milionů za vývoj a pak budete čekat na výsledek. Jde o to jen přijmout rozhodnutí, vyškolit své lidi a ve velice krátké době spustit light verzi systému. Go to market je u plné verze Value Masteru 6–9 měsíců, mobile-pocket můžete začít využívat skutečně ihned… Naším posláním a základní vizí, se kterou Smart Marketing Solutions přichází na trh, je vědomí, že nepřicházíme na trh s „nějakými produkty“, ale přinášíme partnerství a prostor, jak zcela novým, jednoduchým způsobem převést vazby mezi big daty, zákaznickým chováním a naším řešením na peníze. Nyní záleží na našich partnerech, jak budou sensitivní, schopni naslouchat a otevřít se novým řešením a funkcionalitám. Jsme přesvědčení, že společně odhalíme zcela nový otevřený prostor v komunikaci se zákazníky.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT