Nonstop poradna na Twitteru zvýšila prodeje počítačů

Grand Prix v kategorii Titanium and Integrated získala na Cannes Lions kampaň amerického řetězce Best Buy.

Twelpforce

Zadavatel: Best Buy
Agentura:
Crispin Porter + Bogusky
Země: USA
Rok: 2009

Zadání

Konec prázdnin je pro mnoho maloobchodníků důležitým obdobím. Obzvláště to platí pro americký řetězec elektroprodejen Best Buy, protože lidé shánějí pro školáky komplikovanější věci, jako počítače, a potřebují s jejich výběrem poradit.

Best Buy disponuje týmem kvalifikovaných prodejců, kteří dokážou zákazníkům pomoci najít ten správný produkt podle jejich požadavků – to však platí jen v případě, že zákazník přijde do prodejny.

Úkolem kampaně proto bylo zvýšit povědomí o expertech pracujících v Best Buy, přivést více lidí do obchodů a zvýšit prodeje.


Řešení

Agentura Crispin Porter + Bogusky vymyslela koncept nazvaný Twelp: Twitter help.

Dva tisíce zaměstnanců Best Buy bylo připraveno prostřednictvím twitterového účtu @twelpforce 24 hodin denně odpovídat na technické dotazy uživatelů, a to nejen ohledně sortimentu prodejen Best Buy, ale na jakýkoli dotaz z oblasti elektra. Nešlo přitom o žádné pracovníky speciálně vyškolené pro tuto akci, komunikaci zajišťovali běžní zaměstnanci společnosti.

Kromě toho, že odpovídali na položené dotazy, aktivně na Twitteru vyhledávali příspěvky spojené s technickými problémy uživatelů a snažili se jim pomoci najít řešení. Tím dále šířili povědomí o odborné zdatnosti zaměstnanců Best Buy.

Kampaň odstartovala sérií televizních spotů, které uvedly novou službu v život, následovaly on-line bannery a in-store propagace připomínající zákazníkům, že Best Buy je tady pro ně i tehdy, když zrovna nejsou v jedné z jeho prodejen.


Výsledek

Prodeje notebooků v období před začátkem školy překonaly díky kampani o 40 % stanovené cíle.

Účet na Twitteru má již více než 27 tisíc followerů a bylo jeho prostřednictvím odesláno na třicet tisíc tweetů.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT