Nokia v interaktivní kampani pomáhala likvidovat nepříjemné e-maily

Nokia uváděla na trh nové "manažerské" modely, které umožnovaly tisknout přílohy e-mailů. Při té příležitosti vytvořila obrovský stroj, který nepříjemné e-maily ničil.

The Unloader

Zadavatel: Nokia
Agentura: Farfar
Region: Evropa
Rok: 2008

Zadání

Nokie řady E jsou telefony určené primárně pro pracující lidi, kteří potřebují mít alespoň část své kanceláře stále při sobě.

Nové modely, které Nokia uvedla na podzim roku 2008 (E66 a E71), přinesly značně vylepšenou práci s e-maily s možností prohlížení a tisku příloh, a tak chtěl výrobce oba telefony propagovat s důrazem na tyto nové schopnosti.


Řešení

Skutečnost, že nové telefony Nokia řady E umožňují mít e-mail stále při sobě, má své výhody, ale zároveň to znamená, že člověk si čte pracovní zprávy opravdu všude. A to i ty naštvané, nudné, či jinak nepříjemné.

Nokia proto jako jistou „omluvu“ za to, že její nové přístroje mohou být prostředkem ke zkažení nálady, vytvořila on-line aplikaci nazvanou The Unloader. Ten měl uživatelům náladu zase pozvednout.

The Unloader byl (aplikace již bohužel není aktivní) obrovský stroj umístěný v blíže nespecifikované místnosti, který sloužil k bezuzdnému ničení rozličných dokumentů.

Proces začínal nahráním libovolného dokumentu (mohlo jít o e-mail, textový dokument, tabulku, prezentaci, obrázek,…) na stránkách projektu. Poté již převzal iniciativu The Unloader:

Uživatel sledoval, jak se na obrazovce rozblikal jeden z nových mobilů řady E, který byl připojen k počítači ovládajícímu celý stroj. Telefon přijal soubor, odeslal jej na tiskárnu a po vytištění nastalo ničení „nenáviděného“ dokumentu.

Nejlépe proces anihilace dokumentu přiblíží následující video:



Výsledek

Kampaň se během krátké doby značně virálně rozšířila a kromě toho, že pomohla propagovat nové funkce telefonů řady E, měla díky své vtipnosti pozitivní vliv na brand Nokie.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT