Neziskovka v kampani „strašila“ podnikatele fotografiemi bezdomovců

Brazilská organizace zabývající se pomocí bezdomovcům předvedla podnikatelům, jak by bez ní vypadalo jejich okolí a vybrala rekordní množství peněz.

Invasion

Zadavatel: IHDI
Agentura: Sun/MRM
Země: Brazílie
Rok: 2009

Zadání

Úkolem kampaně bylo upoutat pozornost potenciálních dobrovolníků a dárců k projektu „Welfare Station Lodging“ organizovanému brazilskou neziskovou organizací IHDI.

Cílem projektu je poskytovat přístřeší, stravu a péči sociálně slabým lidem bez domova. Během jeho osmileté existence se do společnosti podařilo reintegrovat již více než 500 takto postižených lidí.


Řešení

Organizace IHDI má sídlo v saopaulské čtvrti Ipiranga. Její obyvatelé k ní mají vybudovaný pevný vztah a záleží jim na tom, jak jejich okolí vypadá.

Agentura Sun/MRM připravila direct mail, který rozeslala všem majitelům zdejších soukromých podniků a provozoven. Zásilka obsahovala zinscenované fotografie zachycující vchod do jejich obchodu, restaurace, nebo jiného podniku, před kterým ve špíně polehávali bezdomovci. Tyto obrázky měly názorně ukázat, jak by Ipiranga vypadala bez aktivit organizace IHDI.

Součástí zásilky byl také dopis žádající adresáty o jakoukoli formu podpory, která by organizaci pomohla v jejím úsilí vytvořit z Ipirangy lepší místo pro život. Tedy buď o dobrovolnickou práci pro organizaci, nebo o finanční příspěvek.


Výsledky

Z celkového počtu 300 oslovených zareagovalo a přispělo 190 lidí, což představuje response rate ve výši 63 %.

Celkově se podařilo vybrat přibližně 20 000 USD.



16. Listopad 2010

Štítky:  , , , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT