Neziskovka v direct mailové kampani povolávala děti do zbraně

Německá nezisková organizace dokázala svou kampaní adresáty mírně šokovat a díky tomu výrazně navýšit objem vybraných prostředků.

Child Soldiers

Zadavatel: Ohne Rüstung Leben
Agentura: Jung von Matt
Země: Německo
Rok: 2009

Zadání

Dětští vojáci jsou běžnou součástí válečných konfliktů v mnoha zemích. Německá organizace Ohne Rüstung Leben (Život beze zbraní), která se snaží pomáhat dětem z takto postižených oblastí, chtěla pozvednout povědomí široké veřejnosti o této problematice, a navýšit objem měsíčně vybíraných finančních příspěvků.


Řešení

Povolávací rozkaz je pro mladé Němce zásadní a ve většině případů negativně vnímanou záležitostí. Specifickou grafickou úpravu tohoto dopisu si tak pamatuje téměř každý.

V rámci kampaně byl vytvořen dopis, kopírující podobu povolávacího rozkazu, který měl upoutat pozornost adresátů ještě před jeho přečtením.

Tentokrát ovšem dopis nepovolával dospívající muže, ale děti ve věku mezi 8 a 14 lety. Součástí jejich vojenské služby přitom měly kromě jiného být i sebevražedné mise, vyhlazování nepřátelských vesnic nebo znásilňování.

V patičce dopisu se pak nacházelo hlavní sdělení kampaně, které znělo:

„V Německu nemyslitelné, v jiných zemích každodenní realita. Pomozte nám zastavit využívání dětských vojáků a přispějte organizaci Ohne Rüstung Leben.“


Výsledek

Direct mail obdrželo 14 000 německých domácností z cílové skupiny rodin s malými dětmi, 855 (6,1 %) takto oslovených se skutečně rozhodlo přispět, a celkově tak byla vybrána částka přesahující 20 000 eur. 95 lidí se dokonce rozhodlo stát se aktivním členem organizace Ohne Rüstung Leben.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT