Nezapomněli jste popřát k narozeninám svým zákazníkům?

E-mail s blahopřáním k narozeninám by neměl scházet v komunikačním plánu. Průzkumy ukazují výsledky vysoko převyšující průměrná čísla z e-mailových kampaní.

Narozeninové e-maily mají až o 300 % vyšší open rate a o 100 % vyšší click through rate.

Podle průzkumu Experian birthday email campaigns audit z února 2014 mají narozeninové e-maily:

Narozeninové e-maily, které dávají smysl a jsou personalizované, přináší obchodní výsledky a zároveň posilují vztah se zákazníkem.

Kdy posílat

Firmy posílají e-maily s blahopřáním už 3 týdny před narozeninami klienta. Často se rozesílá první den narozeninového měsíce. Nepřekvapí, že nejvíce e-mailů se rozesílá v samotný den narozenin.

Reminder

Připomínací e-mail zvyšuje open rate emailu o 20 %. Přesto jej využívá jen menší množství firem.

Příklad 1:

První mail – v první den měsíce, kdy má zákazník narozeniny (přání a nabídka čerpání dárku, nákupu se slevou)

Druhý mail (reminder) – den před narozeninami (přání a výzva k čerpání dárku)

Příklad 2:

První mail – v den narozenin (přání a nabídka čerpání dárku, nákupu se slevou)

Druhý mail (reminder)  – po 8 dnech (výzva k čerpání dárku, upozornění, že sleva brzy propadne)

Třetí mail (2. reminder) – po 18 dnech („Poslední šance!“)

Sbírání dat

Datum narození se doporučuje sbírat od začátku komunikace spolu s daty potřebnými k registraci.

Pokud tato možnost zůstala nevyužita, vždy je možné zákazníka o datum narození jednoduše požádat. Motivovat je ho možné příslibem dárku. Silnější varianta je odměnit zákazníka ihned za předaná data s tím, že na svoje narozeniny dostane dárek znovu – získá ho tedy dvakrát.

Není nutné žádat zákazníka, aby odhaloval svůj věk, postačí den a měsíc.

Zajímavý přístup zvolil majitel módních obchodů Kenneth Cole, který komunikaci obrátil a rozeslal email v den svých vlastních narozenin se slovy: „Přeji si k narozeninám, abych mohl popřát k narozeninám Vám.“

Co do předmětu emailu

Doporučuje se použít v předmětu oslovení křestním jménem, například „Vše nejlepší k narozeninám, Viktore, užijte si 10% slevu!“.

Využití křestního jména v předmětu zvyšuje open rate o 19 %.

Jaký dárek zvolit

Nabízený dárek má většinou formu slevy a pohybuje od 15 do 25 %. Podmínkou bývá nákup zboží, třeba „15 % sleva z každého nákupu nad 500 Kč“.

Co ještě slavit

Jsou obchody a věrnostní kluby, které slaví také den, kdy se zákazník zaregistroval nebo u nich nakoupil poprvé. Některé firmy dávají dárky k výročí založení své firmy.

Další tipy

Narozeniny jsou také dobrým důvodem jak přivést zákazníka do kamenné prodejny nebo na pobočku. Je dobré připojit kupón, kterým se zákazník prokáže na prodejně mobilem nebo vytisknutým na papíře.




Uvedené e-mailové metriky

Open rate (Míra otevření) = Otevřené e-maily/(Odeslané e-maily – Nedoručené e-maily)

Click through rate (Míra prokliku) = Počet adresátů e-mailu, kteří klikli na jeden nebo více odkazů v e-mailu/(Odeslané e-maily – Nedoručené e-maily)

Transaction rate (Míra transakce) = E-maily, které generovaly transakci/(Odeslané e-maily – Nedoručené e-maily)

Revenue per email (Příjem na e-mail) = Generovaný příjem/(Odeslané e-maily – Nedoručené e-maily)

Unique click rate (Unikátní míra prokliku) = Počet unikátních adresátů, kteří klikli na jeden nebo více odkazů v e-mailu/(Odeslané e-maily – Nedoručené e-maily). Každé osobě se počítá jen jeden klik bez ohledu na to, kolikrát klikla.




inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT