„Neviditelná“ podpora nevidomým v kampani australské neziskovky

Nezisková organizace, zabývající se výcvikem slepeckých psů, dokázala díky originální kampani zvýšit o třetinu objem peněz vybraných od veřejnosti.

Support Scent

Zadavatel: Guide Dogs Australia
Agentura: Clemender BBDO
Země: Austrálie
Rok: 2009

Zadání

Nezisková organizace Guide Dogs Australia, která se věnuje péči o zrakově postižené a především výcviku vodících psů, chtěla zvýšit objem finančních příspěvků vybraných od australské veřejnosti.


Řešení

Guide Dogs Australia dosud získávala prostředky od široké veřejnosti především prodejem stužek nebo náramků. To jednak není příliš originální a nevzbudí to výraznou pozornost mezi aktivitami ostatních neziskovek, jednak nevidomí, které má nošení zakoupených symbolů podpořit, toto gesto jednoduše nevidí.

V rámci kampaně byl proto vytvořen nový, originální způsob, jak zaujmout veřejnost a dát zrakově postiženým najevo svou podporu: namísto stužek a náramků dostávali lidé za svůj příspěvek speciální „Dárcovský parfém“.

Aby nevidomí mohli na ulici, v metru nebo v obchodě rozpoznat, že je někdo podpořil, obdrželi direct mail s novou vůní a vysvětlujícím dopisem.

Unisex parfém byl vytvořen kosmetickou firmou KIT, která má na australském trhu vybudovanou pozici populární a důvěryhodné značky. Publicita kampaně byla zajištěna prostřednictvím živých eventů, referovala o ní také široká škála médií.

Parfém je nyní prodáván v australském největším obchodním domě Myer, v řetězcích drogerií a v on-line obchodech. Jeho prodejní cena je 5 dolarů, přičemž veškeré peníze získané z prodeje jdou na podporu organizace Guide Dogs Australia.


Výsledky

Objem vybraných prostředků se díky kampani zvýšil o 33 %.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT