„Nemohoucí“ stařenky lákaly dobrovolníky v kampani neziskovky

Nápaditá kampaň německé charitativní organizace hledala lidi ochotné pomáhat prostřednictvím "nastrčených" stařenek.

Help the Oma

Zadavatel: Diakonie Frankfurt
Agentura: Saatchi & Saatchi
Země: Německo
Rok: 2010

Zadání

Německá charitativní organizace Diakonie Frankfurt hledala nové dobrovolníky, ochotné pomáhat jiným lidem.

Úkolem pro agenturu bylo připravit nízkorozpočtovou kampaň, která získá Diakonii alespoň 10 nových pomocníků.


Řešení

Problém představovala otázka, jak najít lidi ochotné pomáhat a oslovit je přímo a neplýtvat tak penězi na plošnou propagaci.

Agentura zvolila kampaň v terénu, přičemž roli dívek oslovujících kolemjdoucí v ní převzaly tři dámy pokročilého věku: Klara (89), Maria (82) a Charlotte (86). Ty v ulicích Frankfurtu simulovaly situace, do nichž se mohou senioři dostat každý den, jako jsou potíže s ovládáním automatů, rozsypaný nákup na přechodu pro chodce, nebo problémy se zaseknutými automatickými dveřmi.

Podívejte se na krátký sestřih jejich počínání:



Kolemjdoucí, kteří nabídli svou pomoc, byli ti praví pro oslovení nabídkou dobrovolné práce v Diakonii. Obdrželi proto od dámy, jíž pomohli, letáček s textem: „Právě Vás hledáme.“

Leták je směroval na web help-the-oma.de, kde se mohli dočíst více informací o kampani a přihlásit se k dobrovolnictví v Diakonii.


Výsledek

Kampaň si získala velkou pozornost a při celkovém rozpočtu ve výši 5 tisíc eur vygenerovala mediální pokrytí v hodnotě přes 250 tisíc eur.

Původní cíl získat 10 dobrovolníků byl několikanásobně překonán, jen během prvních tří dnů se jich přihlásilo 46.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT