Nejvíce zákazníků e-shopům odradí vysoké náklady na dopravu

Míra opuštění nákupních košíků v e-shopech podle zjištění výzkumné společnosti Forrester Research stále roste. Souvisí to především s rostoucí vyspělostí on-line nakupujících, neboť čím dál více jich věnuje čas podrobnému srovnávání nabídek e-shopů.

Z výsledků studie Forrester Research vyplývá, že před dokončením nákupu košík opustí plných 88 % zákazníků.

Mezi faktory, které způsobí, že zákazník objednávku nedokončí, dominují náklady na dopravu (jako důvod opuštění košíku je uvedlo 44 % respondentů) a nepřipravenost k nákupu (41 %).

Ani jeden z těchto důvodů není velkým překvapením. Výši nákladů na dopravu se zákazník zpravidla dozví až během objednávkového procesu, proto nejprve vloží zboží do košíku a pokračuje až do bodu, kdy je mu vypočítána celková cena. Následně se rozhodne, že náklady na dopravu jsou příliš vysoké a košík opustí.

Tento výsledek ukazuje, že ani prodejce, který nasadí nízkou cenu zboží s tím, že marži nažene na poštovném, nemusí slavit úspěch.

Druhá nejvýznamnější příčina opuštění objednávky souvisí se skutečností, že lidé mnohdy jen procházejí nabídku e-shopů, aniž by si v dané chvíli hodlali prohlížené zboží zakoupit. Zajímá je však finální cena, proto opět projdou procesem objednávky až do bodu, kde se ji dozvědí, a košík opustí.

Velmi podobným důvodem nedokončení objednávky je srovnávání cen, které uvedlo 27 % respondentů. Zákazník si dělá osobní průzkum cen v různých e-shopech a opět vkládá zboží do košíku jen za účelem zjištění celkové ceny.

Dalšími dvěma důvody pak byly příliš vysoká cena (25 %) a uložení košíku na později (24 %), kdy zákazník vloží vybrané druhy zboží do košíku, ten ale neobjedná, jen si jej uloží na jindy.


Zdroj: econsultancy.com



15. Červen 2010

Štítky:  , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT