Nedá se to číst? První český blog o tom, jak si psát s klienty

Dnešní „mašinky“ na klientskou korespondenci už toho umí opravdu hodně. Důležitý ale pořád zůstane především obsah, úprava a jazyk sdělení. Navzdory pokročilým technologiím jsou tyto aspekty zákaznické korespondence dost tristní. A právě toho si všímá první český blog o tom, jak si psát s klienty, s názvem Nedasetocist.cz.

„Už jsme se na to nemohli dívat, tak jsme o tom začali psát. Můžete totiž mít sebelepší systém a software, vždy ale záleží na obsahu a na tom, kdo pohlídá dopis pro klienta jako celek. Potřebujete šéfa přes dokumenty. Toho ale ve firmách nenajdete,“ říká zakladatel blogu Martin Hofmeister z Copy General Onsite Services, která systémy pro tvorbu a distribuci klientské korespondence pro firmy zajišťuje.

Když ptáčka lapají…

Největší nešvar vidí Martin Hofmeister hlavně u tzv. transakčních dokumentů, tedy servisních sdělení pro klienty o stavu jejich účtu, pojistné smlouvy, leasingového úvěru apod. „U nich to vypadá, jakoby je psala kombinace robota, právníka a úředníka. To si klient nezaslouží,“ říká Martin Hofmeister a vysvětluje, proč se rozhodl na blog Nedásetočíst.cz přispívat: „Při své práci jsem měl možnost srovnávat marketingové nabídky pro klienty před podpisem smlouvy a servisní sdělení pro klienty, kteří už podepsali. Ten rozdíl je propastný. Nejprve barevné a profesionálně formulované vějičky, pak jakýsi nesrozumitelný, černobílý blábol.“

Blog Nedásetočíst.cz, do kterého vedle Martina Hofmeistera z Copy General Onsite Services přispívají i další autoři, se strefuje do největších chyb v klientské korespondenci. Nerozumíte právním nebo finančním pojmům v dopisu od své banky? Nechápete, co byste měl po přečtení udělat? Hledáte v textu klíčové informace nebo vám připadá, že ho někdo naťukal na psacím stroji před 30 lety? To není vaše chyba. I dnes takové klientské dopisy běžně dostáváte.

Desatero, které bychom měli brát vážně

Blog si ale jen z těchto nešvarů neutahuje. „Kritizovat umí kdekdo. Snažíme se spíš ukázat, jak by to mohlo vypadat jinak a fungovat lépe. Jde nám o lepší komunikaci se zákazníky, což je i základem filozofie Copy General,“ říká Martin Hofmeister. „Vytvořili jsme jednoduché desatero pro klientskou korespondenci. Když si pravidla přečtete, řeknete si, to je přeci jasné. Nikdo je ale zřejmě nebere vážně, odstrašujících příkladů máme totiž spoustu.“

Každý příspěvek na Nedásetočíst.cz se věnuje dílčímu problému v klientské korespondenci. Nebudou ale chybět ani obecnější články o zákaznické komunikaci. Podobu blogu budou moci ovlivňovat i jeho čtenáři. „Chceme dát příležitost lidem, aby nám posílali vlastní perličky z klientské korespondence, přidávali nová pravidla, anebo se naopak podělili o pěkné příklady,“ dodává Martin Hofmeister. Blog o klientské korespondenci najdete na adrese www.nedasetocist.cz.

Zdroj: Copy general



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT