Nechte to zvonit: virálně mobilní kampaň zaměřená na řidiče

Zlato v kategorii Direct Response Mobile Marketing získala v Cannes virální kampaň Nechte to zvonit (Let It Ring).

Nechte to zvonit (Let It Ring)


Zadání

Telefonování při řízení je v Belgii stále častější příčinou dopravních nehod. Organizace Rodiče dětských obětí dopravních nehod (OVK) si dala za cíl zvýšit veřejné povědomí o tomto problému.


Řešení

Lidé, kteří nikdy nezažili dopravní nehodu, telefonování za jízdy nevnímají jako něco špatného. Cílem proto bylo ukázat přímé následky takového chování. Nehoda je vždy nečekanou záležitostí, proto byla vytvořena nečekaná kampaň, která bude sdělení přenášet nekonvenčním způsobem.

Prostřednictvím partnerství s belgickým nejnavštěvovanějším portálem pro sdílení videa, GarageTV, bylo virálně šířeno na první pohled běžné internetové video, v tomto případě ovšem s interaktivním charakterem. Video bylo umístěno na webových stránkách www.letitring.be a divák jej mohl, po zadání jejich e-mailové adresy a telefonního čísla, rozeslat svým přátelům. Těm pak e-mailem přišel běžný odkaz na internetové video, jak jej všichni znají. Co už ovšem přátelé klikající na odkaz netušili, bylo, že spuštěním videa se stávají jeho hlavními aktéry. Ve chvíli, kdy začali sledovat video, jim totiž najednou začal zvonit mobil – pokud hovor přijali, způsobili ve spuštěném videu dopravní nehodu.


Výsledek

Kampaň lidem názorně ukázala, jaké následky může mít jejich jednání. Heslo kampaně „Let it ring“ (Nech to zvonit) se divákům vrylo do paměti a během dvou týdnů po jejím uveřejnění se pomocí kampaně podařilo oslovit tisíce lidí. Poselství kampaně bylo dále šířeno pomocí tisku i blogů a kampaň stále běží…



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT