Název Wi-Fi sítě jako originální propagační médium v kampani německých aerolinek

Nízkonákladové aerolinky Germanwings hledaly způsob, jak o sobě dát vědět v konkurenci ostatních společností na letišti a oslovily proto cestující přímo v jejich počítačích a telefonech.

Wi-Fi Advertising

Zadavatel: Germanwings
Agentura:
Lukas Lindemann Rosinski
Země: Německo
Rok: 2008

Zadání

Německá nízkonákladová letecká společnost Germanwings nabízela v červenci 2008 na letišti v Hamburgu letenky do celé Evropy za ceny od 19,99 €. Tato nabídka nebyla nijak výjimečná, podobné ceny nasadily takřka všechny nízkonákladové aerolinky na hamburském letišti.

Cílem bylo prodat co nejvíce letenek lidem, kteří přijdou na letiště s rozhodnutím vybrat si let na poslední chvíli na místě.


Řešení

Agentura Lukas Lindemann Rosinski se v kampani zaměřila na jednu z dnes už nejběžnějších činností na letišti: používání internetu prostřednictvím bezplatného Wi-Fi připojení.

Na letišti bylo umístěno několik access pointů, které umožňovaly připojení k Wi-Fi sítím s různými názvy. Tyto názvy byly zároveň reklamním sdělením Germanwings.

Sítě se tak jmenovaly například „19,99 EUR letenky na germanwings.com,“ „Barcelona, 3 volná místa,“ nebo „Dublin od 19,99 €“.

Pokud se uživatel připojil k některé ze sítí poskytovaných Germanwings byl po otevření internetového prohlížeče přesměrován na web germanwings.com, kde měl v rezervačním formuláři již předvyplněny údaje o letu, a to v závislosti na tom, ke které síti se připojil – pokud se tedy připojil k síti nabízející ve svém názvu letenky do Barcelony, měl tuto trasu připravenu a stačilo zvolit datum návratu a počet osob.


Výsledek

Ačkoli nebyly zveřejněny konkrétní počty rezervovaných letů, kampaň byla při velmi nízkých nákladech natolik úspěšná, že ji Germanwings rozšířily na ostatní německá letiště a také do kaváren a nádražních hal.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT