Náš cashback je jako plastelína – kampaň American Express

Kreditní karty společnosti American Express jsou mají image konzervativního produktu pro nejbohatší. Že si i tato značka dokáže hrát ukázala v úspěšné direct mailové kampani.

Play-Doh Cashback

Zadavatel: American Express
Agentura: OgilvyOne Worldwide
Země: Velká Británie
Rok: 2009

Zadání

Společnost American Express chtěla v Británii propagovat svou službu cashback jako z finančního hlediska nejvýhodnější produkt na trhu. Díky této službě získává klient od banky zpět určité procento z ceny svých nákupů placených kreditní kartou American Express.

Cílem bylo získat nové klienty, zvýšit povědomí o značce American Express a zlepšit její pozici na trhu.


Řešení

Cílovou skupinu kampaně tvořili lidé s ročním příjmem domácnosti přes 50 tisíc liber, kteří prostřednictvím své kreditní karty utratí více než 1 000 liber měsíčně. Tito lidé se rádi považují za finanční znalce s přehledem o nejvýhodnějších nabídkách na trhu a chtějí mít proto plnou kontrolu nad svými platbami.

Právě na tuto strunu hrála kampaň American Express, která představovala výhody služby cashback. Jejím hlavním sdělením bylo, že si klienti s navrácenými penězi mohou nakládat zcela podle svého. Zatímco konkurence se při propagaci svých produktů předhání ve výši sazeb nabízených klientům, American Express vsadila na zdůraznění praktických výhod svých služeb.

Na cílovou skupinu byl rozeslán direct mail jehož nejdůležitější součást tvořil kelímek s modelínou Play-Doh. Ten symbolizoval volnost a míru kreativity, kterou cashback American Express nabízí, a díky níž si klienti mohou sami zvolit, jak vrácenou částku utratit. Stejně jako si mohou z modelíny vytvořit cokoli podle své vlastní fantazie.

Claim kampaně zněl: „S 5% cashbackem budete mít více peněz na hraní.“


Výsledek

Značce American Express se podařilo vytvořit méně konzervativní a nepřístupnou image.

Response rate výrazně překonala stanovený cíl a v jednu chvíli bylo dokonce nutné kampaň pozastavit, aby pracovníci kontaktních center a poboček vůbec stíhali na obrovský ohlas zájemců reagovat.

Také se podařilo snížit náklady na odpověď (CPR) o 34 %. Tato kampaň zároveň podpořila prodej ostatních služeb a produktů z portfolia American Express.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT