Námořnictvo lákalo studenty rozesíláním důstojnických uniforem

V uniformě prý vypadá každý dobře. Na tuto skutečnost vsadilo i singapurské námořnictvo ve své direct mailové kampani, lákající špičkové studenty do služby vlasti.

Uniform

Zadavatel: Singapore Navy
Agentura: Saatchi & Saatchi
Země: Singapur
Rok: 2009

Zadání

Stát se důstojníkem v singapurském námořnictvu je velmi obtížné. Správný kandidát musí splňovat přísné požadavky na fyzickou i psychickou kondici a vládnout rozvinutým strategickým myšlením. To vše proto, aby mohl jednoho dne sám velet lodi v hodnotě mnoha milionů dolarů, vybavené moderními zbraňovými systémy.

Námořnictvo má tedy zájem o jen o ty nejlepší z nejlepších. Úkolem kampaně proto bylo přilákat do služeb námořnictva 5 % nejúspěšnějších studentů v Singapuru, kteří dosud možná ani nepomysleli na důstojnickou kariéru.


Řešení

Agentura Saatchi & Saatchi Singapore připravila direct mailovou kampaň, jež trochu zahrála studentům na ego.

Zásilka, adresovaná 6 000 studentů s nejlepšími výsledky, měla podobu tlusté šedivé obálky, po jejímž otevření příjemce nejprve spatřil text: „Padne vám tato role (úloha)?“

Jak rozbaloval dále, objevilo se mu v rukou bílé sako uniformy důstojníka singapurského námořnictva, a to včetně medailí a vyznamenání. Dopis studenta vyzýval, aby si na sebe zkusil uniformu přiložit před zrcadlem a zjistil tak, zda by se mu líbilo tento respekt vzbuzující oblek nosit.

Náprsní kapsa pak obsahovala vizitku s kontaktem pro odpověď.


Výsledek

Response rate dosáhla 4,7 %.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT