Multikanálová realita chce nové způsoby zvládání dat

Společnost Teradata je světovým leaderem v oblasti platforem pro analýzu dat. O vlivu digitálních kanálů na tradiční marketingové koncepty jsme mluvili s Heike Nowak, která je marketingovou ředitelkou pro východní Evropu ve společnosti Teradata Applications, jedné z divizí Teradata.

Direkt: Jaké hlavní výzvy vidíte v současném marketingu?

Heike Nowak: Exploze digitálních kanálů změnila tradiční marketingové koncepty. Dnešní zákazníci mají věci pod kontrolou a rozhodují se, kdy a prostřednictvím kterého kanálu chtějí vstoupit do interakce se značkou. Marketéři potřebují zvládat různé kanály a efektivně využívat data, aby mohli vytvářet personalizované kampaně. Jak často říkáme svým klientům a potenciálním zákazníkům, data přicházejí z venku rychle, v obrovských množstvích a z různých zdrojů. Ale shromáždění velkých objemů informací o chování zákazníků je stále ještě tou snazší částí. Hlavní otázka spočívá v tom, jak se ujistit, proč zákazníci vybírají tak, jak vybírají. Vědět, co má smysl měřit a jak využít získané informace, to je ten rozdíl mezi propadákem a úspěchem v data-driven marketingu (marketingu řízeném daty).

Direkt: Jak se díváte na marketing řízený daty? V čem je jeho výhoda?

Heike Nowak: Jde o kombinací sbírání a spojování velkého množství dat, rychlé analýzy, vytěžení insightů a jejich přenesení na trh prostřednictvím marketingové kampaně ušité na míru preferencím zákazníka. Teradata Applications a vlastně celá společnost Teradata je velice dobře připravena na to, aby se stala poradcem, který má důvěru společností, jež svou konkurenci chtějí předstihnout pomocí řešení marketingu řízeného daty. Nejúspěšnější společnosti v současnosti získávají výhodu díky tomu, že používají zákaznická data při pečlivém cílení na nejpravděpodobnější zákazníky a zjednodušují jim nákup. To začíná být nezbytné, protože výkon marketingu se ve většině společností měří podle toho, jak jeho aktivity přispívají k zisku.

Direkt: Teradata přichází s novým Data-Driven Marketing Survey. Jaké je pozadí tohoto průzkumu?

Heike Nowak: Mezi marketingovými řediteli jsme provedli průzkum multikanálového marketingu s cílem přesně pojmenovat současné výzvy. Zjišťovali jsme, co znamenají pro organizace a jak se s nimi marketéři z celé Evropy potýkají za využití smart technologií. Data-Driven Marketing Survey 2013 zahrnoval více než 1 100 marketérů z devatenácti různých evropských zemí a někteří z našich českých respondentů jsou čtenáři Direktu. Díky studii chceme zvýšit povědomí o integrovaném marketingovém managementu a důležitosti marketingu řízeného daty. V dnešní multikanálové realitě potřebují marketingoví ředitelé hledat nové způsoby zvládání dat, zvyšování efektivity marketingu a vytváření účinných kampaní. Integrovaný marketingový management kombinuje řešení pro management kampaní a management marketingových zdrojů, což marketérům umožňuje dosáhnout vytčených cílů. Technologie se pro ně stanou silným spojencem.

Jakub Oth, David Daniel


inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT