Monopoly hrané na Google Maps v kampani nové generace deskové hry

Známá hra Monopoly se loni dočkala nové varianty a při té příležitosti její výrobce, společnost Hasbro, realizoval velmi úspěšnou interaktivní kampaň.

Monopoly City Streets

Zadavatel: Hasbro
Agentura: DDB
Země: Velká Británie
Rok: 2009

Zadání

Společnost Hasbro uváděla v loňském roce na trh novou verzi slavné deskové hry Monopoly. Nová verze nese název Monopoly City a hráči v ní mohou od počátku budovat velkoměsto. Lze stavět obytné domy, průmyslové komplexy, školy a další objekty, vše za účelem zvyšování příjmů z nájemného.

Hasbro chtělo představit novou hru zákazníkům prostřednictvím zábavné kampaně v duchu hry samotné.


Řešení

Agentura DDB připravila kampaň, která přenesla deskovou hru do reálného světa, a ten se díky spolupráci s Google Maps proměnil v jednu velkou hrací plochu. Vznikla on-line hra Monopoly City Streets, která se odehrávala právě na mapách Googlu, a hráči v ní mohli kupovat a stavět budovy v jakékoli reálné ulici na světě.

Na počátku dostal každý z nich tři miliony virtuálních dolarů s cílem tyto peníze co nejvíce zhodnotit. Příjmy hráče pocházely z pronajímání jím vlastněných budov, přičemž výše nájemného rostla s tím, jak rostla atraktivita lokality, v níž se nemovitost nachází. Hráč tak mohl zvýšit hodnotu domů tím, že v jejich okolí vybudoval školy, parky a podobně.

Nechyběla možnost sabotovat soupeře pomocí karet Chance (Náhoda či Šance) a stejně jako v reálné hře poblíž jeho budov postavit vězení nebo čističku odpadních vod, čímž přitažlivost lokality výrazně klesne.

Samotnému spuštění on-line hry předcházela soutěž, v níž mohli uživatelé aplikace Google SketchUp navrhnout svou budovu, která má být zahrnuta do hry. V internetovém hlasování pak byly vybrány tři návrhy a ty se ve hře Monopoly City Streets skutečně objevily.


Výsledek

Kampaň získala velkou pozornost v médiích po celém světě, od internetu, přes tisk, po televizi.

Cíl pro první měsíc od spuštění kampaně byl stanoven na 200 tisíc unikátních uživatelů, ovšem již první den web hry Monopoly City Streets navštívilo 1,7 milionu uživatelů. Celkově pak microsite přilákala 5 milionů unikátních uživatelů a více než 1,5 milionu lidí ze 180 zemí světa se do hry registrovalo.

Kampaň probíhala od září do prosince 2009 a hra Monopoly City byla na několika trzích zcela vyprodána ještě před Vánocemi.



20. Červenec 2010

Štítky:  , , , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT