Mohou být videa, která nejsou virální, efektivní?

Když se řekne v marketingových kruzích "on-line video", představí si většina lidí klasický "virál". Úspěšná virální videa mají miliony (někdy až desítky milionů) zhlédnutí a výrazně značce pomáhají s brand buildingem a v ideálním případě i přímo s prodejem. Ovšem i "nevirální" video může být smysluplnou součástí firemní komunikace.

Šance, že se vám cíleně podaří vytvořit video, které si během tří měsíců přehrají uživatelé 30 milionkrát, je minimální. Pokud byste se o to snažili, je docela dobře možné, že promarníte spoustu času a peněz a video uvidí pár stovek lidí.

Ovšem pozor, jen proto, že vytvořit masově populární video je úkol velmi obtížný, není potřeba zanevřít na on-line video úplně.

Video totiž nemusí být nutně virální, aby mělo pozitivní vliv na vaše podnikání. Podle Ricka Burnese z americké on-line agentury HubSpot existuje přinejmenším šest dobrých důvodů, proč investovat čas do výroby videa:


1. Video dáva vaší firmě lidský hlas

Jedna věc je číst odstavce textu o nějaké společnosti, něco úplně jiného je však strávit čtyři minuty posloucháním (a díváním se na) zakladatele společnosti, který sám vypráví o jejím vzniku a cílech.

Video zkrátka dodává webovým stránkám, které jsou obvykle plné neosobního textu, lidštější nádech.


2. Video je marketingovou anuitou

Stejně jako blogy má video trvalou hodnotu: ačkoli brzy po jeho uveřejnění opadne prvotní příval sledovanosti, počet lidí, kteří jej zhlédli, bude v průběhu času nadále narůstat a také vaši (potenciální) zákazníci se k němu mohou kdykoli vrátit.


3. Video vytváří podnikovou kulturu

Videa jsou zábavná a dávají prostor ukázat, že i vaše firma si dokáže užít zábavy. Videa pak slouží jako nástroj pro budování morálky uvnitř firmy a k vytváření obrazu o firmě pro lidi „zvenku“.


4. Video je dalším komunikačním kanálem

Efektivní strategie inbound marketingu musí být rozložena do několika komunikačních kanálů. Některá sdělení fungují nejlépe, když jsou uveřejněna jako text na blogu, jiná jsou předávána prostřednictvím obrázků a pro další je zase vhodnější forma videa. Pokud jeden z těchto typů komunikace vynecháváte, připravujete se o příležitost oslovit zákazníky.


5. Vytvořit video je jednodušší, než si možná myslíte

Pokud má vaše firma alespoň základní povědomí o vytváření obsahu prostřednictví digitálních médií, vytvoření videa pro vás bude hračkou. Nemá cenu se zabývat produkčními detaily – stačí jednoduše video naplánovat, vyčlenit si čas na jeho natočení a zajistit, aby se jeho výroba zbytečně neprotahovala. Netočíte celovečerní trhák, nemusí to být perfektní.


Zdroj: hubspot.com



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT