Mobilní marketing: vyžádaná komunikace je klíč k úspěchu

Určitým tahounem na poli mobilního marketingu je iPhone od Applu. Jeho podíl na trhu je však nevelký. Jak se tedy dostat do kapes těch, kteří iPhone nevlastní a zaujmout tak masové publikum?

iPhone dal mobilnímu marketingu nový směr, vznikají pro něj čistě reklamní aplikace, navíc je určen k tomu, aby byl stále připojen k internetu, což dává marketérům další prostor pro komerční komunikaci. Ovšem celosvětově zabírá pouze 2,5 % trhu (v USA je to 13 %, ale ani to není dost).

Chcete-li oslovit uživatele mobilních telefonů bez ohledu na to, jak technologicky pokročilý jejich přístroj je, nabízejí zejména SMS zprávy. Pokud se rozhodnete využít právě tohoto komunikačního kanálu, je nutné se držet základních marketingových principů: ujistěte se, že nabízíte něco užitečného, a to jednoduchou a nevtíravou formou.

Jako příklad poslouží americký Červený kříž: když se v Červeném kříži dozvěděli, že 160 milionů Američanů každý den komunikuje prostřednictvím SMS zpráv, rozhodli se realizovat mobilní kampaň pro server BloodIsNeeded.org.

Cílem bylo oslovit a motivovat více potenciálních dárců krve. Uživatelé mobilních telefonů se do dárcovského programu mohli přihlásit prostřednictvím odeslání zprávy s textem „redcross“ na speciální číslo. Jakmile byli zaregistrovaní, mohli pomocí zadání svého PSČ zjistit polohu nejbližšího zdravotnického zařízení, kde je možné darovat krev.

Prostřednictvím textových zpráv měl pak Červený kříž možnost rozesílat relevantní informace na vyžádání kdekoli a kdykoli a budovat přitom osobní vztah s jednotlivými dár­ci.

Slovní spojení „na vyžádání“ zde přitom hraje významnou roli – nezapomínejme, že mobilní telefon představuje soukromou, až intimní sféru a lidé v lepším případě na komerční sdělení, které si předem nevyžádali, nereagují vůbec, v horším případě reagují negativně.

Podobně využila SMS zpráv v USA společnost Google. Když zašlete na zvláštní číslo zprávu obsahující název města, konkrétní PSČ nebo název restaurace, obdržíte od Googlu odpověď s množstvím užitečných informací – lokální předpověď počasí, užitečná telefonní čísla, adresy – vše během pouhého okamžiku. I přes to, že si tímto Google vytváří rozsáhlou databázi mobilních čísel, kontaktuje pouze ty uživatele, kteří si to přímo vyžádají. Služba je díky tomu oblíbená a pomáhá budovat celkovou image značky Google.

Tyto příklady ukazují, že abyste uspěli v nejistém prostředí mobilních telefonů a textových zpráv, je dobré držet se tří základních zásad: buďte užiteční, buďte rychlí, ale především buďte vítaní. Dejte lidem důvod, aby stáli o vaši komunikaci, a uvidíte, že o ni stát budou.


Zdroj: marketingprof­s.com



16. Listopad 2009

Štítky:  , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT