Mobilní kampaň Nike na Filipínách

Společnost Nike si potřebovala udržet svou silnou pozici na Filipínách i během největší sportovní události roku. K tomu využilo moderní technologii pro mobilní telefony, 2D čárové kódy.

My Game is Made Outside


Zadání

Nike je přední sportovní značkou na filipínském trhu. Svou pozici zde si upevnila především investicemi do místního nejpopulárnějšího sportu: basketbalu. V rámci největší filipínské sportovní události UAAP (University Athletics Association of the Philippines) je láska k basketbalu oslavována napříč všemi věkovými i sociálními skupinami. Aby si tedy firma Nike udržela své postavení na trhu, musela být značka během této události vidět.

UAAP přitahuje pozornost největších obchodníků na Filipínách a výdaje na reklamu v době konání akce patří k nejvyšším v průběhu celého roku (událost je přirovnávána k americkému Super Bowlu nebo finále fotbalové Ligy mistrů). Pro každou značku je tak hlavním (a obtížným) úkolem proniknout skrz reklamní šum a efektivně komunikovat své komerční sdělení spotřebitelům.


Řešení

Nike se ve spolupráci s agenturou OgilvyOne rozhodla oslovit basketbalové fanoušky na UAAP přímou cestou – pomocí jejich mobilních telefonů. Vysoká penetrace mobilních telefonů a pokročilá uživatelská úroveň filipínských obyvatel určily komunikační kanál, který bude využit.

Díky globálním hvězdám Nike, jakými jsou například LeBron James nebo Paul Pierce, bylo možné upoutat pozornost zákazníků tištěnými a outdoorovými materiály, které odkazovaly k podrobnějším informacím o těchto sportovcích na wap stránkách přístupných právě z mobilního telefonu.

Tato technologie, nazývaná „EZcodes“, funguje na principu 2D čárových kódů, které lze přečíst fotoaparátem mobilního telefonu po stažení potřebného softwaru: zákazník kód vyfotí a je rovnou přesměrován na wap stránky s požadovaným obsahem.

Správné načasování oslovování zákazníků off-line se ukázalo být účinným prostředkem k upoutání jejich pozornosti ke stahování on-line obsahu. Technologie EZcodes umožňovala vyhnout se nutnosti pamatovat si složitá přístupová hesla a kódy – zákazníci mohli jednoduše vyfotit 2D kód a ihned se dostali k požadovaným on-line informacím.


Výsledek

Při plánovaných šesti tisících staženích v době běhu kampaně se podařilo dosáhnout 45 tisíc registrovaných stažení nabízeného obsahu. Počítáme-li, že každý uživatel se po stažení podělí o získaný obsah průměrně se čtyřmi dalšími osobami, dostaneme potenciální zásah 180 tisíc osob.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT